piatok 16. septembra 2016

Cesta do hlbín študákovej kuchyne I.

Momentálne sedím už druhú hodinu v práčovni a čakám kedy sa mi druhýkrát operie posteľné prádlo. Dnešný deň by sa dal nazvať ako Čierny utorok. Doobedňajšie varenie, pravdepodobne zle nahraná domáca úloha na internetový portál a teraz ešte aj trampoty s praním. Prvýkrát som sa rozhodla vyskúšať práčovňu a je to katastrofa... Pračka sa v polke zasekla a pol hodinu mi ukazovala, že do doprania jej ostáva ešte 18 minút. Keď sa konečne rozhodla že pranie skončilo, veci ktoré som vytiahla boli špinavé a celé od mydla, takže teraz to periem znovu a ďalšiu hodinu budem čakať, až to sušička vysuší... Ale o tom neskôr. Raz možno napíšem Cestu do hlbín študákovej práčovne... Dnes je to ale o niečom inom...





Od chvíle ako som tu ukuchtila svoju prvú polievku mi bolo jasné, že článku o varení sa nevyhnem. Pôvodný plán bol napísať možno pár jednoduchých receptov, pridať k nim fotky a následne sa (nenápadne), verejne pochváliť, aká som vynikajúca kuchárka. Lenže veci občas nedopadnú tak, ako sme si plánovali.
Dôkazom toho je jeden a pól litra brokolicovej polievky, ktorý sa mi dnes podarilo ukuchtiť. Hm podarilo ukuchtiť... dajme tomu, že som to previedla zo surového a studeného stavu do stavu teplého. Moja maminka výborne varí a krémová brokolicová polievka je jedna z mojich obľúbených. A dokonca ani nie je také ťažké ju urobiť...som si myslela.


Takže. Po tom, čo som dopísala domácu úlohu z Creative Writing, som sa nadšene vybrala do kuchyne so sluchátkami v ušiach. Nachystala som si všetko potrebné od brokolice, zemiakov, náčinia ako nožík, doska, až po hrnce (ktoré som mimochodom musela znovu umývať, nakoľko moji spolubývajúci nemajú problém odložiť do skrine “umytý hrniec“ s kúskom paradajky prilepenej na dne). Začala som šúpať brokolicu, všetko išlo podľa plánu, až na ten malý zárez do prsta, čo sa mi podaril behom prvých dvoch minút. Takže, brokolica bola očistená, plávala si v hrnci, došúpala som k nej zemiaky a pekne v kľude som to dala variť. Medzitým som si pripravila veci potrebné na zásmažku a ďalších dvanásť minút som maturovala nad tým, ako zapojiť a nastaviť mixér tak aby ma nezabil, keďže som ho kúpila len pred pár dňami... Keď som  na to KONEČNE po sto rokoch prišla, brokolica už bola uvarená. A tak som zobrala mixér a s motivujúcou pesničkou In the burning heart, som sa pustila do mixovania. Lenže to nebolo také jednoduché, ako som si predstavovala. (Optimisticky som si myslela, že s ružovým mixérom sa nemôže nič pokaziť). Najskôr nešla rozmixovať brokolica, ale po pár minútach čo som ju vyslovene prosila, aby bola taká láskavá a konečne sa nechala rozmixovať to išlo a ostatné kúsky nasledovali jej príklad, takže brokolica bola čoskoro rozmixovaná. Potom nastal problém s kúskom zemiaku, ktorý sa zasekol v mixéri. Nevadí, vybrala som ho. A tak to šlo dookola. V podstate dobre, ale keďže som od prírody náchylná myslieť len pozitívne, hlavou mi leteli veľmi povzbudivé myšlienky, ako napríklad: či ten smrad, idúci z prehriateho mixéra je naozaj, alebo sa mi to iba zdá. Alebo či som náhodou nerozmixovala aj kúsok plastovej dózy, v ktorej som to robila a tak podobne. Keď to bolo konečne hotové, bol čas urobiť zásmažku... No nemôžem s istotou povedať, či sa mi podarila alebo nie, lebo výsledný efekt po pridaní zásmažky do polievky bol rovnaký ako predtým, kým tam zásmažka nebola... Takže, vlastne sa mi asi nepodarila... V závere som polievku chvíľu povarila a napokon vypla.

Vtedy príde tá chvíľa na ktorú čaká každý študent, ktorý práve uvaril svoju prvú verziu nejakého jedla. Ochutnala som... A následne som sa niekoľko minút snažila nájsť hocičo, čo by som do tej zelenej polievky mohla hodiť, aby aspoň TROCHU chutila ako polievka a nie len ako rozmixovaná brokolica. Ale žiaľ, nič nepomohlo. A tak, aby som neurazila samú seba, som si nabrala plný tanier a dve hodiny som ho prehĺtala... Zvládla som to, ale trochu ma striaslo pri pomyslení, že v hrnci leží ešte ďalší liter. Nechcete ho niekto? Som ochotná poslať to aj poštou!

No a neuveríte, čo sa mi stalo počas toho, ako som si tieto myšlienky zaznamenávala na papier! Keďže nám v kuchyni poletuje veľa mušiek, položila som na hrniec (keďže pokrievky sa zas raz stratili, ale verím, že o pár dní sa opäť objavia) servítku (myslela som, že dostatočne veľkú), aby tam nesadali muchy pokým to dopíšem. No a keď som sa vrátila, hádajte čo....

.... namiesto polievky, som mala na obed jogurt!

Takže toľko k môjmu dnešnému vareniu. Možno sa nájde zopár ľudí, ktorí majú pocit, že sú jediní “nekuchári“ na svete. Ale nebojte sa. Pokiaľ je Beki v Ayri, vždy sa nájde niekto horší... Dúfam, že článok prinajmenšom pobavil a ak by ste mali záujem, môžem niekedy opäť napísať pár slov o mojom varení. Mám dojem, že ma čakajú ešte veľmi veselé chvíle... :) 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára