štvrtok 13. októbra 2016

O novinkách, Votrelcovi, ale hlavne inšpirácií

Je toho toľko čo mám v hlave! Toľko vecí, ktoré sa stali za posledný týždeň a zároveň toľko vecí, nad ktorými premýšľam. Rozmýšľala som ako to urobiť, či napísať jeden článok, alebo to rozkúskovať na viacej a po dlhšom uvažovaní som sa nakoniec rozhodla, že to rozkúskujem a vložím do jedného článku. :)



Novinky

Tak tu naozaj neviem kde začať... Začala by som asi tak všeobecne. Stále som v Ayri.  :P Celý týždeň nám tu svietilo slniečko, ktoré ale medzičasom začalo zubatieť, nakoľko radiátor v mojej izbe funguje na plné obrátky (i keď je pravda, že zatiaľ iba v mojej). Opäť prichádza to magické obdobie, kedy sa mojim najlepším kamarátom stáva radiátor a kamarátkou rýchlovarná kanvica. Tu však nie som jediná, s kanvicou sa tu kamaráta viacerí. To má za následok ďalšiu šťastnú novinku a to, že sme v poslednej dobe konečne začali s mojimi spolubývajúcimi využívať kuchyňu nie len na varenie, ale aj na spoločné trávenie času a samozrejme varenie čaju.  Som za to veľmi vďačná, lebo vďaka tomu sa nám už podarilo stráviť mnoho pekných chvíľ plných naozaj zaujímavých rozhovorov. Veľmi ma baví rozprávať sa s nimi, nakoľko sme každý z úplne odlišných krajín a v poslednej dobe sa práve rozprávanie o našich domovoch stalo častou témou našich rozhovorov. Naposledy som tak strávila tri hodiny s Riinou (Fínsko) a Albou (Španielsko). (Asi je už načase povedať vám, ako sa tieto milé osôbky vlastne volajú). Sedeli sme v kuchyni rozprávali sa o tom, ako vyzerajú v našich krajinách Vianoce, sviatky, o jedle, charakteroch ľudí a hlavne teplotných rozdieloch.  Bolo to fascinujúce, ale hlavne veľmi milé, pretože bolo cítiť, že každá z nás sa takto rozrozprávala o svojom domove prvýkrát. Odrazu sme sa každá preniesli na chvíľu domov a v spomienkach sa vžili do jednotlivých situácií a chvíľ, vášnivo sme ťukali do mobilov a hľadali fotky, aby sme si ich mohli ukázať... Ďalšia úžasná vec na spoločnom zdieľaní priestoru je, že pred pár dňami ma moji cudzojazyčníci počuli prvýkrát hovoriť po slovensky, keď som volala so sestrou. To ste mali vidieť! Bavili sa na tom veľmi dobre...  

Zopár noviniek sa prihodilo aj v škole...V pondelok som mala prvú skúšku z Creative writing. Bolo to veľmi zaujímavé. Zadanie sme dostali o týždeň dopredu. Každý sme mali napísať príbeh na tému Ráno a priniesť so sebou. Následne sme boli rozdelení do skupín po štyroch a museli sme z našich úplne odlišných príbehov napísať jeden. Som veľmi zvedavá na hodnotenie... A ak by vás náhodou zaujímalo ako postupujem s mojom angličtinou a písaním v nej, s radosťou vám oznamujem, že s každou domácou úlohou mi o malinký kúsok narástlo aj hodnotenie a profesor povedal, že vidí zlepšenie! :)

No a jednou z posledných (väčších) noviniek je, že Beki si konečne plní sníček a točí. Respektíve, točíme :). Z predmetu Intorducion to TV and Film máme ako súčasť hodnotenia odovzdať trojminútový film. Sme rozdelení do skupiniek, opäť po štyroch, a točíme. Veľmi sa z toho teším, veľmi ma to baví. Máme za sebou dva dlhé natáčacie dni, a už nám ostáva len editovanie. No len... a samozrejme prípadné pretáčanie a dotáčanie jednotlivých scén a na záver ešte papierovačky. Som z toho ale neskutočne šťastná a možno občas prejavujem radosť až príliš. (Mám ale dojem, že moji spolufilmovníci si na to pomaly začínajú zvykať). Neviete si predstaviť ako sa vyžívam vo chvíľach, kedy premýšľam(e), aký záber urobiť, odkiaľ, keď točíme jednu vec trikrát, keď sa herec pomýli a miesto repliky odznie iba f***, keď na seba plácame umelú krv, stojíme po členkoch vo vode, lebo akosi sme pozabudli na taký detail, ako že ideme točiť na pláž, a najviac sa teším z toho, že som dokonca chytila kameru a točila! Nie všetko, striedame sa, ale dovolím si povedať, že celkom dosť. Objavila som v tom novú radosť, takže v blízkej budúcnosti možno skúsim niečo natočiť aj na môj foťáčik.

Votrelec

A keď už sa bavíme o tej škole, prirodzene prejdem k dnešnému dňu. Dnes ráno som sa zobudila s neskutočnou migrénou. Ružová tabletka prinesená z domu mi veľmi nepomohla a tak som len sťažka trávila čas v škole. Dnes sme mali predmet Cinema Aesthetic a dostali sme zadanie na esej, ktorú musíme napísať (miesto skúšky). Má mať 2000 slov a ide o rozbor filmu Votrelec... Vždy som sa snažila vyhnúť filmom ako tento, pretože nemám rada horory, ani podobné filmy v ktorých z ľudí vyliezajú príšery. Preto som ani tento film nikdy nevidela a ani som to nemala v úmysle. Keď som ale došla na hodinu zistila som, že dnešné vyučovanie pozostáva z pozretia Votrelca. Môže to znieť skvele, že čas v škole trávime pozeraním filmov, ale zrovna tento mojej migréne veľmi nepomohol. Spočiatku ma film hrozne nudil a keď došlo k prvej povestnej scéne povedala som si, že film nenávidím. (Hoci naozaj obdivujem Ridleyho Scotta! Ale tento film nenávidím). Viete čo je ale najlepšie? Že jeden z povinných bodov mojej eseje je podrobné (!) analyzovanie scény, kedy z dotyčného chudáka vylieza príšera. Ja to ale nechcem pozerať znovu! :D Nie je tu nejaký dobrovoľník, ktorý by to zanalyzoval za mňa? Pošlem poštou čokoládu!

Inšpirácia

Dnes sme mali po vyučovaní jedno úžasné, hoci kratučké sedenie s bývalým študentom nášho kurzu. Skončil pred tromi rokmi a náš profesor ho pozval, aby povedal pár slov o tom, ako sa prehupol zo školy do zamestnania. A že to teda boli zamestnania! Momentálne pracuje ako asistent režiséra. Nie jedného, neustále sa to mení, nakoľko stále pracuje na iných filmoch. Z tých posledných, na ktorých pracoval ako asistent a zároveň sa minimalisticky mihol ako komparzista, sú také drobnosti ako Frankenstein s D. Radcliffom, Beauty and the Beast s Emmou Watson, Now you see me 2, či Star wars. Momentálne má pár týždňov voľno, ale už má podpísanú zmluvu ako asistent Tima Burtona!!! Na jeho novom filme Dumbo... Rozprával o tom, aké to je robiť na veľkom place, čo všetko zahŕňa jeho práca, a tak podobne. Sedela som tam, v hlave mi hučalo, oči ma boleli tak, že som skoro nevidela, ale bola som totálne fascinovaná. Nerozprával totižto len o tom, aké to je, ale aj o tom, čo všetko pre to musí urobiť, a koľko práce, času, námahy a energie to stojí. A že robiť asistenta samozrejme nie je to, čo chce robiť dokonca života, ale je to jedna z vecí, ako si ide za svojim. Bolo to veľmi inšpirujúce a inšpirácia je momentálne to, nad čím v poslednej dobe premýšľam skoro neustále. Nedávno som si uvedomila (hoci nad tým premýšľam už dlho), aká neskutočne šťastná som z toho, že som tu vďaka škole znovu objavila tú lásku a vášeň pre písanie a fotografie. Občas totiž príde obdobie, myslím, že to poznajú všetci, kedy naše záľuby idú bokom. Či už kvôli času alebo z akéhokoľvek dôvodu, príde občas útlm v tom, čo nás baví. Ja som mala tiež také obdobie posledný rok. Foťák som do ruky nechytila ani nepamätám (hoci ma to bavilo odmalička), písanie sa obmedzilo na povinné práce na prijímačky. Občas som sa potom pýtala samej seba, či mám vôbec v písaní a fotkách pokračovať. Na školy ma nebrali, na čítačky v divadle prišla vždy len moja rodinka (ďakujem!) a v podstate som nefotila, ale len cvakala spúšťou. V hlave milión konceptov, ale kde zobrať čas na to písať a dokončiť ich a potom čo? Už vidím, ako sa budú jednotlivé vydavateľstvá trhať... A tak podobne. Lenže teraz som tu, trávim čas s ľuďmi, ktorí majú určite podobné myšlienky ako ja, ale napriek tomu sa venujú tomu, čo ich baví a veria, alebo prinajmenšom dúfajú, že jedného dňa sa to jednoducho podarí a tá kniha im vyjde. Alebo natočia oscarový film, napíšu nový balet, alebo budú druhý Hans Zimmer. A ja som sa rozhodla k nim pridať. Neviem ako nakoniec dopadnem, ale prečo by som to mala vzdávať už teraz? Baví ma písať. Baví ma fotiť. Tak PROSTE PÍŠ A FOŤ! Začala som hľadať na internete fotografov, ich prácu, životopis, rovnako aj so spisovateľmi. Začala som so sebou všade nosiť malý zápisník (ako som to počúvala o veľkých spisovateľoch a vždy som to chcela robiť :D) Čítam články o fotení, pozerám krátke filmy na jutube, začala som pozorovať ľudí, ktorí možno nie sú svetoznámy umelci ale venujú sa umeniu v rôznych sférach ako maľovanie, tetovania, hudba. Aj keď to robia len do šuflíčka, ale robia to dobre. A prečo? Lebo ma to proste baví a chcem robiť to isté. A jedného dňa, kto vie?

A tak som sa rozhodla pri hľadaní inšpirácie pokračovať. Ak budete chcieť, môžem občas napísať článok o tom, v čom som našla inšpiráciu daný mesiac. Či už článok, knihu, človeka, stretnutie...  
A vy mi tiež napíšte, v čom a ako ju hľadáte... :)


Na záver úprimne ĎAKUJEM, že ste to dočítali až sem!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára