sobota 22. októbra 2016

O skorých Vianociach a o tom, ako som konečne vybabrala s Votrelcom...

Ide zima. Všimli ste si?
Teda neviem ako v Bratislave, ale tu už naozaj prichádza. Dnes ráno som pozorovala svitanie. Áno, som hore už od piatej. Nie, neviem prečo. Jednoducho som sa zobudila. Pol hodinu som presviedčala samú seba že spím a nakoniec som to vzdala a o siedmej ráno si spravila hemendex :P. (Lepšie ako ovsená kaša o štvrtej ráno).  Musím ale povedať, že vstať takto skoro má svoje čaro. I keď spočiatku ma trochu vydesil fakt, že keď som o pol siedmej odtiahla záclonu, vonku bola ešte čierno-čierna tma a svietili len lampy. Keď som sa ale vrátila z kuchyne zo skorých raňajok a so šálkou vrelého čaju, postavila som sa k oknu a len sa dívala. Behom ani nie pol hodiny sa rozvidnilo, ale pozorovať ten proces bolo krásne. Niežeby som mala ktovieaký výhľad, priamo oproti mne totiž stavajú novú budovu, čiže okrem celotýždňového ruchu mi to aj bráni vo výhľade. Keď sa však dostatočne nacapím na ľavý okraj okna a dívam sa za náš campus, veľmi pekne vidím, ako sa spoza neho vynára slnko. 




Aj dnes. Ako som tak stála nacapená na okne, z ktorého šiel mimochodom citeľný chlad, s čajom v ruke všimla som si, že na autách je už námraza a na skle ostali fľaky po mojom dychu. A aby toho nebolo málo, otvorila som okno a zrazu som ucítila tú veľmi známu vôňu. Voňalo to presne tak, ako Bratislava na začiatku decembra, keď som ráno kráčala do školy, z úst mi išla para, na chodníku bola prvá námraza a vo vzduchu viseli Vianoce... Popravde, ja tu mám Vianoce už od októbra. Len čo padol prvý október, vo všetkých obchodoch začali nemilosrdne pchať do výkladov adventné kalendáre, pohľadnice, rôzne sladkosti, hračky, vianočné ozdoby a neviem čo všetko ešte. Halloween bol málinko zatlačení do úzadia, ale čím viac sa blíži, tým viac hororových srandičiek v obchodoch pribúda. To ale nič nemení na fakte, že Vianoce sú tu so mnou už celý mesiac, ale tento rok mi to výnimočne nevadí. (A pritom všetci čo ma poznajú vedia, ako neznášam takéto predvianočné marketingové ťahy). Keď som šla pred dvoma dňami cez mesto, dokonca som si všimla, že na uliciach už visia vianočné svetlá!!! Skoro som odpadla, ale ako som povedala, tento rok mi to až tak nevadí. Možno aj preto, že čím bližšie sú Vianoce, tým rýchlejšie budem doma :D. Okrem toho, aj naše posledné rozhovory s Albou a Riinou sa točia predovšetkým okolo Vianoc. Nakedy máme objednané letenky, kedy presne sa nám končí semester aby sme mohli ísť pokojne domov, kde a kedy kúpime darčeky a hlavne, ako to prepašujeme do lietadla. Úprimne, už sa neviem dočkať! Vianoce milujem najviac na svete, ale niečo mi našepkáva, že tento rok budú ešte o niečo výnimočnejšie. Kto vie prečo? :)



A hoci tu čas beží pomerne rýchlo, ešte mám pred sebou vcelku veľký kus práce. Včera sme odovzdali náš prvý film (áno, je hotový!) a na pondelok musím mať k nemu napísanú esej. O tom, aké boli moje úlohy počas natáčania, či sme nejako menili scenár, ako sa nám spolupracovalo a tak podobne. Okrem toho sme včera dostali zadanie na ďalší a zároveň posledný film tohto semestra. A k tomu všetkému ma čaká napísanie domácej úlohy na Creative writing  a taktiež moja úžasná dvetisíc slovná esej o Votrelcovi (stále ponúkam čokoládu za výpomoc) a následná dvadsať minútová prezentácia o tom, čo je charakteristické pre filmy Christophera Nolana. Veľmi sa na to všetko teším, ale popravde, keď to vidím takto pekne spísané, trochu ma šteklí žalúdok pri myšlienke, koľko toho treba stihnúť, kým prídu vytúžené Vianoce.

A hlavne nehovorím o tom, koľkokrát budem musieť vidieť Votrelca, kým sa mi podarí ten (šialený) film analyzovať. ALE! Zrejme si spomínate, ako som tu nedávno lamentovala nad tým, ako veľmi neznášam horory a fakt, že budem film sledovať za denného svetla, mi veľmi nepomôže. Keď som ale pred pár dňami išla po meste so sluchátkami v ušiach, odrazu mi začal hrať Jaromír Nohavica. Myslím, že tú pomyselnú žiarovku nad mojou hlavou si musel všimnúť aj ten malý labrador čo išiel okolo. Áno, presne tak. Nie je nič lepšie na odbúranie „strachu“  a nechute ako Jaromír Nohavica na pozadí Votrelca. Musím povedať, že už dávno som sa tak dobre nezasmiala. (S výnimkou včerajšieho večera, kedy nám bolo s dievčatami trošku veselšie a tak sme si s čistým svedomím predstavovali jednotlivé nadávky v našich jazykoch)... Čo vám poviem, bolo neskoro a veľa čokolády... :)

Tým, ktorí po a) nevideli Votrelca a po b) nepoznajú pána Nohavicu, táto časť článku veľa nepovie. Ale tým, ktorí spĺňajú obe podmienky, môže málinko spríjemniť deň. :) Predstavte si tú situáciu, sedíte na posteli zababušení do paplóna, na kolenách notebook s tým “úžasným“ filmom a zrazu...

...v scéne, kde Sigourney Weaver beží po chodbách lode prenasledovaná mimozemšťanom, vám na pozadí Jarek spieva: "...jdou po mne jdou, jdou, jdou...", alebo keď počas slávnej scény vylieza z dotyčného chudáka príšera a vy počujete: " Meli sme ledviny ale už jsou na dranc, dranc, dranc..." Prípadne, keď votrelec cerí zuby na jedného z posádky a vy sa na to dívate s myšlienkami na kapra čo "žere mouchy...", či keď si Sigourney po ukrutnom boji konečne ľahne do svojej futuristickej postieľky a na pozadí toho vám podfarbuje atmosféru Šnečí blues...


No čo viac dodať, rozhodne vám to odporúčam niekedy vyskúšať! :)

Pozn. obrázok je z internetu, text kreatívne doplnila autorka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára