streda 30. januára 2019

Čo sa dialo v januári


Je niečo po desiatej a ja si sedím v knižnici. O dvanástej sa v škole koná nejaké sedenie pre študentov ohľadom Brexitu, respektíve, čo by asi mali/mohli zahraničný študenti očakávať, pokiaľ sa rozhodnú v UK ostať aj po Brexite. Tak som zvedavá. No a hneď potom mám dvojhodinový „zvukový“ workshop. Tiež som zvedavá. A tak som si povedala, že pokiaľ mám čas, napíšem vám niečo o tom, ako som si tu strávila zvyšok januára, keďže zajtra už máme posledný januárový deň.

Tento mesiac bol veľmi zaujímavý, pretože časť z neho som ešte stihla stráviť doma s rodinku a s vami, papať domáce mňamky, a okrem štrikovania a omaľovánok nič neriešiť. Maximálne tak ktorý z babkiných koláčikov zjem ako ďalší. No a druhú polovicu mesiaca som už strávila tu, kde mi (takmer)bezstarostný život študenta narúšajú bežné činnosti, ako opravovanie práčky či rozmrazovanie chladničky.

A tým sa nenápadne opäť raz presúvam k nášmu bytíku. Ten si neustále “zdomácňujeme“ a tak som si rozšírila zbierku nábytku o nový nočný stolík a jednu skrinku. V preklade to znamená, že som prvýkrát v živote sama nakupovala nábytok. Teda nie úplne sama, ale chápete. Sama som si to vymerala! Ale mala som to šťastie, že som si ho nemusela sama skladať, lebo sa našiel niekto, kto mi ho poskladal... bodaj by nie, keď som to kupovala hlavne kvôli tomu, aby tam mal ten niekto viac miesta :) Okrem toho som si rozšírila aj zbierku svetielok, ktorými som si ten nový nábytok oblepila a teším sa z toho ako bábo :)



Ďalšou super vecou na januári bolo, že mi prišla na návštevu aj Paťu. A s ňou aj Horalky. Takže klasika, celé hodiny sme presedeli a prekecali a popritom som si samozrejme rozšírila aj zbierku svojich kalórií. Rodinku doma som poprosila, aby mi po Paťu poslali jednu, alebo dve Horalky, lebo klasika. Keď som doma tak to nejem a tu mi to chýba. Lenže z jednej alebo dvoch Horaliek sa vykľulo asi desať, nehovoriac o doživotných zásobách pudingu. Takže chvalabohu, že fitko je tento rok zadarmo!


Počas posledných týždňov som stihla ísť do kina na dva filmy, ale oba sa ukázali ako zlá voľba. Mary Queen of Scots bola síce pekne spravená, ale takmer sme tam zaspali. Druhý film, ktorý sme si boli s Matthewom pozrieť bol Glass. To nás zavolali jeho kamaráti, že o deviatej ho premietajú v Glasgow. A tak sme sadli do autíčka a viezli sa hodinu po tmavej a zasneženej ceste a dobre sme vymrzli. Hlavne že jedno kino mám desať minút od domu. Ale nevadí. Do Glasgow sme šli, pretože film premietali v IMAX sále, čo znamená, že samotné plátno je tam väčšie ako bytovka v ktorej bývam a zvuk ide zo všetkých strán, takže ak náhodou idete do kina s miernou bolesťou hlavy, môžete sa modliť. Nehovoriac o fakte, že keďže je to MEGA kinosála kde je MEGA veľa ľudí, niektorí múdri ľudia sa rozhodli púšťať tam celý čas klímu. Áno, aj v januári. A keďže ma poznáte, skúste si predstaviť ten obraz. Beki sedí v kine, v spoločnosti troch ďalších chlapcov zažratých do filmu, o ktorom ste (až po ceste do kina!)  zistili, že ide o tretí film z trilógie o ktorej ste ani nevedeli, že existuje. Do toho sedí zababušená v bunde, kapucňou si zakrýva ucho a jednou rukou oči, lebo klíma fúka priamo na ňu tak, že len čaká až je to vyfúkne oči z jamiek. Nehovoriac o tom, že niekto, jej zjedol posledný kúsok čokolády, ktorú musela prepašovať v kabelke. Takže keď sa jej jej priateľ nadšene opýtal, čo si myslela o takmer dvoj-hodinovom filme z ktorého mala akurát zdvihnutý tlak, len sa naňho pozrela... a už vedel. Včera sme si ešte s Riinou pozreli The Favourite, ale poviem vám úprimne, nechápem, prečo okolo toho všetci robia také caviky. Ale možno len ja nerozumiem umeniu... no neviem. Každopádne si pozrite a uvidíte sami.

Tak isto sa mi podarilo konečne dostať do Kelvingrove Art Gallery and Museum v Glasgow, čo je miesto, ktoré vrelo odporúčam, ak by ste niekedy zavítali do Glasgow. Je to obrovské múzeum, v ktorom nájdete expozície o starom Egypte, prírodovedné múzeum, obrazové galérie z rôznych období a dokonca tam usporadúvajú aj orgánové koncerty na ktoré si už brúsim zuby. A je to zadarmo :)



Škola mi robí tento semester radosť, pretože hoci je to hrozné, konečne po troch rokoch mám pocit, že chodím na vysokú. V škole trávim väčšinu dní v týždni a to už je nejaká zmena po tých dvoch dňoch v minulom semestri. Momentálne začíname točiť krátky film, ktorého trailer ste možno videli minulý semester, tak sa z toho teším. Popri tom píšeme s ďalšími šiestimi spolužiakmi historický seriál, ktorý budeme musieť koncom semestra odprezentovať nejakým osôbkam z BBC. Takže to vidím tak, že koncom roka budem bohatá a úspešná a podpíšu s nami zmluvu aspoň na štyri ďalšie série a o ponuke práce ani nehovorím. BBC už idem!   

Taktiež som sa prihlásila ako dobrovoľník na Filmový Festival v Glasgow a spolu s Riinou sme tam mali minulú sobotu interview. No a včera nám prišiel email, že nás obe prijali, tak sa veľmi tešíme. Festival trvá cca dva týždne a ja tam musím byť prítomná šesť dní a zvyšok času mám voľné lístky na všetok program, takže vcelku fajne sme dopadli :) A okrem toho by som mala ešte v marci fotiť na nejakej mini fashion show čo organizuje naša univerzita v Paisley.  Tak som zvedavá.

Samozrejme aj január bol mesiac kedy ma neobišli drobné “škótske trampoty“. Napríklad som sa stihla fajne „škótsky“ rozčúliť, ako volám stavy keď ma naštve niečo vyslovene škótske. Ako napríklad keď som sa vybrala do knižnice s takmer mŕtvym notebookom ale s vedomím, že spolu s ním si v taške beriem aj kábel, takže si ho pekne nabijem a môžem pracovať. Lenže o chvíľu na to ma takmer zasiahla mŕtvica keď som chcela svoj klasický slovenský káblik zastrčiť do trojdierkovej zástrčky a pritom si uvedomila, že adaptér zostal doma. Takže som sa po pätnástich minútach, kedy môj notebook úplne vypustil dušu a zhasol, vybrala späť a čajík čo som si doniesla, som si vypila doma. A ešte bol aj teplý. Tak rýchlo som to otočila. A jediné, čo som stihla naozaj urobiť, bolo poriadne zmoknúť.

Dva dni nám tu dokonca snežilo a hoci sa to do rána zas roztopilo, mokrá zem do rána zmrzla, takže som sa po ceste do školy cítila ako pinguin. Posledné dni je tu riadna kosa, okolo nuly, takže denne vypijem hektolitre čaju a balím sa do vrstiev ako cibuľa. (Áno, pozdravujem do mínusovej Bratislavy). Ale zároveň je tu počasie riadne zbláznené, lebo už pred dvoma týždňami nám tu začali kvitnúť narcisy a snežienky. A dnes ráno som šla do školy v slnečných okuliaroch... Cibuľa s okuliarmi. Pozitívne ale na tom je, že keďže nám tu takto primŕza, večer máme krásne čistú oblohu a konečne sa aj tu dajú v noci vidieť nejaké hviezdy. A o východoch slnka ani nehovorím. To sa nestíham diviť, aká je obloha krásna.





Január bol zvláštny aj pre to, že minulý štvrtok sme sa s pár ďalšími kamarátmi zo Slovenska stretli na pohrebe jedného veľmi vzácneho človeka. Bolo zvláštne si uvedomiť, že už mi odrazu do života prichádzajú aj takéto situácie. Tým viac, že som šla na pohreb v Glasgow. Keby mi niekto pred pár rokmi povedal, že Škótsko bude miesto, kde budem žiť, asi by som sa dobre zasmiala. Tak ako som sa zasmiala keď mi to asi pred šiestimi rokmi povedal John. A zrazu bum. Som tu, tak ako povedal, pili sme tu spolu kávu a nakoniec sa spolu aj rozlúčili. O tom dni by sa dal napísať celý článok, ale to je niečo, čo si nechám zas pre svoj denník. Ale bolo by čudné, ak by som túto januárovú udalosť vynechala.

A tak sa s vami len rozlúčim a uvidíme sa zas pri ďalšom článku. Alebo mi radšej napíšte správu, kto vie kedy sa k tomu zas dokopem :P Papiky :*





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára