pondelok 30. marca 2020

Pozdravy zo Škótskej izolácie


Taaaaak vážení a milí,

Slniečko u nás svieti už piaty deň, banánový chlebík sa práve dopiekol, pračka perie, dva nové balíky toaleťáku stoja po dvoch týždňoch v kúpeľni a ja sa radujem... asi ako nikdy predtým, keďže si nepamätám že by som niekedy v živote zažívala krízu z nedostatku toaletného papiera.
Už niekoľko dní sa chystám napísať vám zopár pozdravov zo Škótskej karantény, ale poznáte to. Keď je človek zavretý celý deň (alebo aj 5 dní) doma, až tak motivovaný do niektorých vecí nie je. Ale dnes, dnes je ten deň, kedy sa mi konečne podarilo zohnať toaletný papier a ešte k tomu úplnou náhodou, takže si tu už pár hodín skackám po bytíku a som až preveľmi hyperaktívna... takže ak by som sa už viac neozvala, je možné, že moja spolubývajúca (ktorá je som mnou zavretá už týždeň v jednom byte) ma pravdepodobne zniesla zo sveta. Ale snáď to nebude až také zlé a ja sa možno aj dožijem dňa kedy bude toaletný papier zas voľne dostupný.

Takže poďme na to.
U nás, (rozumej v mojom okolí, a vlastne aj celej UK) je momentálne už rovný týždeň zákaz vychádzania. Čo to znamená? Nuž znamená to asi toľko že ľudia nesmú (nemali by) chodiť von, jedine na nevyhnutné nákupy alebo maximálne jednu krátku vychádzku denne, ale nesmú byť pokope viac než dvaja ľudia a milí policajti zastavujú chodcov a autá a v prípade potreby (ak ste si napríklad vyšli na párty-prechádzku so skupinou kamarátov) vám môžu dať až 60librovú pokutu. Nie, ľudia tu nenosia rúška a nie, žiaľ až tak dobre tento zákaz vychádzania nedodržiavajú, hoci musím povedať že je to omnoho lepšie než začiatkom týždňa. Táto izolácia by mala trvať ešte dva týždne, ale ja som si takmer istá, že sa to ešte o ďalšie týždne predĺži.  A ako vyzerajú moje dni strávené v našom bytíku? Poviem vám, som veľmi vďačná že tento týždeň uplynul naozaj veľmi rýchlo. Ja som človek, ktorý potrebuje stále niečo robiť, a byť s ľuďmi, v opačnom prípade to má väčšinou neblahé následky na môj mozoček. Ale zatiaľ (klopem na drevo) to zvládam celkom dobre. Každé ráno si hodinku zacvičím (áno, doma pri otvorenom okne) konečne som po roku (!!!) dočítala knihu a dokonca som už v polovici ďalšej, po dlhšom čase som začala zase maľovať (dnes mi majú prísť poštou aj nové vodovky a skicár, (tak si viete predstaviť že skáčem ešte vyššie) no a zvyšok času si študujem moju “šoférovaciu“ teóriu, keďže hodiny mám zrušené, upratujem, a ešte ma čaká posledná práca do školy, takže dnes sa už snáď konečne dokopem aj k tej.


Musím povedať, že takáto izolácia je aj na niečo dobrá. Samozrejme, ak by tento vírus nehatil svet bolo by to ešte lepšie. Ale na druhej strane mám pocit že nám (ľuďom) to v istom zmysle prospeje. Nehovoriac o takých “detailoch“ ako čistejší vzduch, lebo menej lietadiel, kačičky a delfíny opäť v Benátkach a hlavne fakt, že ľudia si dokážu navzájom pomáhať a robí to doslova celý svet. A zároveň, že si snáď konečne uvedomíme, že veci ktoré sme doteraz brali ako samozrejmosť sú v skutočnosti veľmi krehké a budeme si možno viac vážiť...snáď všetko. Možnosť ísť len tak von, stretávať sa s ľuďmi naživo a nie len cez internet, cestovať keď budeme chcieť a potrebovať a aj také menšie drobnosti ako napríklad už spomínaný toaletný papier alebo si snáď konečne budeme všetci pravidelne umývať ruky.... pretože mám pocit, že aspoň tu to bol niečo ako objav storočia keďže ľudia začali skupovať mydlá akoby ich nikdy predtým nevideli...

Na druhej (alebo už tretej) strane, je skvelé aj to, že v dnešnej dobe nám značne (aspoň mentálne) uľahčuje život internet a my naozaj nemusíme byť odrezaní od sveta a ľudí. Ja som za to neskutočne vďačná pretože Skype a ostatné komunikačné prostriedky sú pre mňa teraz dôležitejšie ako nikdy predtým... (a to som už 4 roky preč z domu, takže viem o čom hovorím). A je skvelé že ľudia (a rôzne spoločnosti) to práve teraz začali využívať napríklad na online vyučovanie, ja som konečne po 4 rokoch dostala možnosť sledovať sväté omše z našej farnosti a z toho mám veľkú radosť,  SND teraz využíva YouTube na premietanie divadelných hier, nehovoriac o baletných rozcvičkách ktoré každé ráno zdieľajú na FB sólisti SND, Martinus spolu s hercami predčíta deťom rozprávky, mestská knižnica vypožičiava online knihy zadarmo a ešte mnoho ďalších skvelých vecí sa teraz deje v internetových vodách.

Aby som bola úprimná, zas nie všetky dni sú tak ružovučko-toaleťákovo-slnečné ako dnes. Niekedy ma dosť zasiahne myšlienka, že dostať sa teraz domov v prípade potreby by bolo značne obtiažne (nie nemožné) ale o dosť náročnejšie než si len kedykoľvek kúpiť letenku a ísť. Nehovoriac o fakte, že kvôli izolácií sme sa s Matthewom nevideli už dva týždne a ďalšie dva sa ani neuvidíme. Takže opäť jeden z dôvodov, prečo som vďačná za Skype. No a samozrejme média a celá skutočnosť ohľadom samotného vírusu človeku veľmi nepridá. Ale som si istá, že na každého z nás občas doľahne menej veselá nálada, ale to je v poriadku. Dôležité je aby nás to nepohltilo až príliš, a uvedomili sme si, že bude dobre a medzičasom sa pokúsili využiť ten čas najlepšie ako sa dá. (Aj keby to znamenalo jeden celý deň preležať na gauči a pozrieť si našupu Piliere Zeme, ktoré týmto očividne veľmi odporúčam).

No a teraz opäť raz na trošku veselšie nôtu a len vám nenápadne popíšem, ako som si tu nažívala pár mesiacov od posledného článku. Ak ma pamäť neklame, bol to november (hanbím sa, ale čo už). V skratke;

Už tretí mesiac šoférujem, dovolím si povedať že úspešne, keďže som ešte nikoho nezrazila a všetky značky ešte stoja a do toho sa mi podarilo už zaparkovať aj na kopci (áno, pre mňa úspech). Hodiny mávam raz do týždňa, s najlepším inštruktorom sveta (dôležité je že aj najtrpezlivejším). Ľudia, to je vám taký poklad, ja na jeho mieste by som samú seba asi prizabila. Ale na svoju obranu musím povedať že sa naozaj lepším, a už dokážem pekne šoférovať celú hodinu a pekne zvládam aj kruháče (ktorých je tu asi najviac na celom svete a neskutočne ma vytáčajú, lebo veľa z nich má len podobu bieleho kruhu nakresleného na zemi, ktorý si samozrejme do poslednej chvíle nevšimnem). Ale teda vo všeobecnosti som optimista a verím, že jedného dňa zo mňa bude dobrý šofér. A naozaj ma to baví, takže ak sa niekedy odvážite, rada vás odveziem.

Veľa pečiem a dokonca sa zo mňa stáva odborník na pečenie cookies, viete, tie malé koláčiky čo sa vyskytujú v každej zahraničnej rozprávke a vyzerajú ako bledá placka s kúskami čokolády.

Začiatkom marca sa mi dokonca podarilo priletieť na víkend domov a osláviť narodeniny môjho tatika a krásne 25.te výročie svadby mojich rodičov. Ani si neviete predstaviť aká som šťastná, že som to stihla, lebo už o týždeň neskôr začalo všetko ísť k šípku.

No a samozrejme taký detail na ktorý by som takmer zabudla, 16teho marca som odovzdala svoju záverečnú prácu pozostávajúcu z 90 stranového scenára, 25 stranovej eseje a 35 strán poznámok a “obhajoby“. Takže neskromne poviem, že som na seba vcelku hrdá.

Minulý týždeň sme s Riinou pomáhali so sťahovaním našej Fínskej kamarátke, ktorá sa kvôli celej situácií rozhodla odísť domov skôr než vo Fínsku zavrú hranice.  Bolo mi z toho dosť smutno, lebo  mi to len pripomenulo fakt, že väčšina mojich blízkych kamarátov je takto medzinárodných, a veľa z nich sa už o pár mesiacov chystá odísť domov natrvalo. Človeka to samozrejme zamrzí, ale na druhej strane viem, že sa nevidíme naposledy. Možno to len trošku potrvá, ale taký výlet do Fínska nikdy nezaškodí, hehe.

No a teraz ma už len čaká prečkať túto situáciu a uvidíme čo ďalej. Stále hľadám prácu, či už z odboru, alebo aspoň na chvíľu opäť kaviarenskú kvôli zárobku, ale tieto a aj nasledujúce mesiace to bude zrejme dosť náročné. Ešte ma čaká odovzdať posledný predmet do 28. apríla a Beki bude mať oficiálne ukončenú vysokú školu.... a diplom si pravdepodobne vytlačím, keďže to vyzerá, že nám zrušia júnové promócie, ale čo už. Hlavne že ho dostanem.

A to bude nateraz asi tak všetko priatelia. Ďakujem, že ste to dočítali až sem aj po tak dlhom čase čo som sa “blogovo“ odmlčala a pokojne mi napíšte aj sem na blog alebo pošlite správu ako si nažívate vy a ako trávite tieto dni. Alebo aj o hocičom inom, ja sa veľmi teším z každej správy a teraz mám moooore času.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára