streda 11. decembra 2019

A od zajtra zase doma


Hotovo. Kufrík pobalený, stojí na chodbe, bytík uprataný a ja popíjam (v poradí tretí) čaj dnešného dňa. Dnes som šoférovala tretíkrát, ale k tomu sa o chvíľu dostanem. Len som si tak hovorila, že keďže mám teraz trochu voľné poobedie, napíšem vám niečo o posledných troch týždňoch. Boli naozaj zaujímavé. :)
Takže...


Jedna z najväčších udalostí posledných týždňov bola, že Beki sadla za volant a šoférovala. Prvú hodinu som mala 26. novembra a bolo to super! Mám toho najzlatšieho ( a najtrpezlivejšieho) inštruktora na svete, takže sa  neskutočne vytešujem. Hneď na prvej hodine ma posadil za volant, najprv mi boli vysvetlené všetky potrebné informácie spolu s ukážkou a posledných desať minút „Dobre Rebecca a teraz sa vymeníme a ty zaparkuješ na druhej ulici.“ Čo vám poviem, sranda preveliká. Trochu som si popišťala, ale tešila som sa ako bábo a inštruktor sa na mne dobre bavil. A po tretej hodine (dnes som šoférovala takmer polhodinu v kuse!) musím povedať, že mi to ide naozaj dobre. Až na také detaily, že inštruktor mi každú sekundu hovorí čo mám robiť a neustále mi pakuje „Výborne Rebecca, ale treba si pamätať, že tu jazdíme vľavo.“ Pretože z nejakého nepochopiteľného dôvodu ma to stále ťahá na pravý okraj cesty... Ale tak, to sa poddá, teším saaaaa!

Ďalšia skvelá udalosť bola deň po mojom slávnom šoférovaní. To sme mali ceilidh, čiže moje milované škótske tančeky. Výborne sme si zatrsali, posedeli s kamošmi a keďže som sa na to tešila celý rok a bolo teplo a tancovalo sa... a bol tam bar.... Beki mala trochu viac srandy než bolo plánované, ale večera o polnoci v McDonalde to napravila. :)


No a jedna z najdôležitejších vecí bola naša prezentácia v BBC. Minulý týždeň, sme totiž ako súčasť „skúšky“ museli odprezentovať námet na televíznu show, ktorú sme plánovali celý semester. Toto bolo druhýkrát čo som bola v BBC a poviem vám, je to veľmi zaujímavé. Keď prídete do budovy hlavných vchodom, natrafíte na recepciu a menšiu kaviareň a hneď oproti vchodovým dverám na vás čakajú turnikety spolu s dvoma veľkými pánmi s vysielačkami, ktorí vám urobia prehliadku precíznejšiu než na letisku. Pekne vám nazrú do tašky, ak máte so sebou tekutinu požiadajú vás aby ste sa z toho napili – pre prípad, že tam pašujete kyselinu, dostanete visačku s vaším menom, no a kým vás pustia dnu tak ešte treba urobiť jednu dôležitú vec... poďho na záchod a spraviť si selfie s novou visačkou!  To je taký základ. S Matthewom sme potom čakali, pokým po nás príde niekto z komisie ktorej budeme prezentovať. Nato aby sme sa dostali cez spomínané turnikety, nás ešte raz pekne prezreli, tento raz aj s nejakým detektorom – tak ako na letisku a až vďaka zázračnej visačke pána čo tam pracuje, sme sa dostali dnu. Ja som išla prvá. Dvadsať minút som im tam štebotala o mojom nápade, ešte sme si aj pokecali a musím povedať, že som bola príjemne prekvapená ich odozvou. Ja som potom počkala na Matthewa a spoločne sme išli na obed a potom na nákup vianočných darčekov :)


To by boli asi také najpodstatnejšie veci, ktoré som s vami chcela zdieľať, predtým než vám to zas pekne dopodrobna zopakujem keď sa uvidíme. Okrem toho boli posledné týždne ešte plné dokončovania esejí a s radosťou oznamujem, že včera som odposlala tú poslednú, vyše týždňa pred termínom. Takže teraz mi ostáva už len pečenie doma, užívanie si Vianoc, stretávanie sa s vami.... a písanie bakalárky. Ale bude dobre. Píšem celovečerný scenár, takže sa na to teším. Posledné tri týždne boli tak preplnené prípravou pre BBC a eseje, že som nenapísala ani čiarku zo scenára, tak teraz snáď bude viac času.

Popri tom všetkom som ale stihla ísť párkrát do kina a filmy môžem vrelo odporučiť. S Matthewom sme si pozreli Knives Out, čo je teda jeden z najlepších filmov tohto roka. Naozaj nepreháňam, je to skvelý film, takže hybajte do kina a povinne si to pozrieť. Scenár je fantastický, príbeh geniálne premyslený a hrajú tam skvelí herci. Ďalší film bol klasicky vianočný, Last Christmas. Niečo celkom iné ako Knives Out, ale veľmi milé. Emilia Clark je proste zlatíčko a príbeh má zaujímavý koniec, takže tiež odporúčam ako zmysluplne strávený vianočný čas. No a včera som zas bola v siedmom nebi, pretože po dlhej dobe sa mi podarilo ísť do kina na živé premietanie z Royal Opera House v Londýne, baletu Coppelia. Tak krásne, že som zas mala problémy zaspať. Už teraz sa teším na ďalšie, najbližšie bude Sleeping Beauty, 16teho januára!


Tak, a to by bolo asi všetko. Teraz mi už len ostáva počkať na Matthewa až sa večer vráti z práce a pôjdeme do Glasgow, kde spolu predčasne oslávime Vianoce. Ja sa ešte chystám upiecť brownie, tak snáď sa podarí. No a zajtra poďho do Edinburghu a na letisko. Milé je, že Riina letí asi hodinu po mne, tiež z Edi, takže zajtra sa uvidíme cestou na letisko. Predčasné vianočné darčeky sme si vymenili už dnes a ja som dostala aj takúto krásnu pohľadnicu. V poslednej dobe som nejako zaťažená na leňochody (podľa Googlu na Leňochy trojprsté)... ale o tom zas neskôr. :)

Majte sa zatiaľ pekne, a o chvíľu sa vidíme doma. Papikýýý :*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára