nedeľa 24. novembra 2019

Od Halloweenu až po Ceilidh


Viete koľkokrát som už začala písať tento článok? Približne trikrát. Dokument mám rozpísaný už od začiatku októbra a furt tam len mením dátumy. Lenže, žiaľ nedalo sa inak. Október a pomaly už aj november (keďže už je takmer koniec mesiaca) boli tak natrieskané všetkým možným, že na písanie na blog mi čas ani neostal. No veď uvidíte.


Práve teraz sedím v jednom kníhkupectve a popíjam teplý čajík. Je niečo pred dvanástou a toto je môj tretí čaj dnešného dňa. Čo vám poviem, máme tu päť stupňov. Doma ma čaká kopa roboty, keďže včera som len úspešne prokrastinovala, dokonca som sa donútia ísť pracovať do knižnice, ale po necelej hodine, písaní si so všetkými možnými ľuďmi a brázdení internetových vôd, som sa rozhodla na to vykašľať a išla som domov. Sľúbila som si, že len čo sa zobudím, začnem makať na TV show ktorú budem na Mikuláša prezentovať v BBC, ale hádajte čo. Bude dvanásť hodín, ja sedím v kníhkupectve, už som prešla snáď všetky obchody v meste, upratala byt a pozrela si dve epizódy Priateľov a moja tv show stále leží nepohnute v mojej hlave. Ale nevadí, je nedeľa, máme presne mesiac do Vianoc, čo ma na jednej strane neskutočne teší, lebo všetci viete, že ja som taký šialený vianočný škriatok a taktiež to znamená že o menej než tri týždne budem doma. Na druhej strane dnes chytám tik do oka odkedy som ho otvorila, lebo mám dojem že dnešným dňom sa spustilo šialenstvo vianočných pesničiek v rádiu. A vypočuť si štyri koledy za sebou v polke novembra je sila aj na mňa. Takže som rada že tam kde práve sedím nehrá žiadne rádio. Na druhej strane jedno dieťa tu kričí o sto šesť, zatiaľ čo maminka doňho tlačí šunkový sendvič aby ho umlčala a babička sediaca za mnou neskutočne mľaská. Takže z takéhoto pekného prostredia vám posielam ďalší článok. :)


Začala by som asi tým, čo všetko sa udialo ešte v polke októbra. To sme sa s pár spolužiačkami zúčastnili Focus on Scotland conference na univerzite v Stirlingu, čo je vcelku pekné mesto asi pol hodinu za Glasgow. (Taktiež je to miesto kde veeeľmi teoreticky zvažujem prihlášku na piaty ročník, ale to je ešte vo hviezdach.) Táto konferencia bola zameraná na súčasnú televíziu a film, so zaujímavými workshopmi alebo rečníkmi z najväčších televíznych staníc v Škótsku. Udalosti ako tieto ma vždy veľmi zaujímavú, ale na druhej strane ma vždy aj dobre vydesia keď si uvedomím, na čo som sa to vlastne dala a pri myšlienke na nájdenie si roboty v tomto priemysle. Ale potom si vždy otvorím balík čokolády, zakážem si myšlienky podobného typu a hneď sa mi dýcha ľahšie a teším sa na ďalšiu konferenciu.


Koniec októbra bol naozaj veľmi pestrý, lebo...Škótsko. Áno, áno, koniec októbra sa tu nesie v znamení Halloweenu. Ja som bola na jednej halloweenskej party a prvýkrát v živote som sa trochu pohrala s kostýmom. Alebo skôr rekvizitami, lebo to ani nebol nejaký špeciálny kostým. Ironicky, môj kostým sa niesol v znamení pavúkov, pričom každý vie, že ak sú nejaké živočíchy ktorých existencia ma desí, tak sú to pavúky.... a všetok ostatný hmyz.  Ale musím povedať, že s výsledkom som bola dosť spokojná. Ďalšia Halloweenska udalosť bola Tamfest. Je to každoročný festival, ktorý sa koná koncom októbra. Mám to podujatie rada, lebo mesto je vždy plné stánkov, áno priznávam, je to hlavne jedlo a koláče čo ma tešia, ale aj ručné práce, deti zo škôl majú tanečné alebo spevácke vystúpenia, maľuje sa na tvár a keďže ja som stále malé deco, tento rok som si tam nechala nakresliť tekvicu. No a aby toho nebolo málo, posledný októbrový deň sme mali Masquarade Ball, čo nakoniec nebolo bohviečo, ale aspoň som po štyroch rokoch prevetrala šaty zo stužkovej. Takže asi toľko k októbru. Ja veľmi na tie halloweenske oslavy nie som,  radšej som si pekne doma pálila sviečky a ako každý rok ma mrzelo, že nemôžem ísť na cintoríny, lebo po tých štyroch rokoch mi tá tradícia chýba. Ale ja to dobehnem aspoň cez Vianoce.











A zrazu tu bol november a moja dlho očakávaná návšteva zo Slovenka zazvonila pri dverách. Hoci len vyslovene “na otočku“, ale o to vzácnejšia. Mali sme aspoň jeden celý deň na to aby sme si prešli mestečko, pláž, dali si obed a čajík v meste a nakoniec šli spolu na večeru aj s Matthewom, z čoho mám doteraz veľkú radosť. Keď ja som vždy taká šťastná, keď sa to moje Slovensko a Škótsko nejako prepoja aspoň na chvíľu...




Tak to by boli asi také najväčšie udalosti. Popri tom boli posledné tri týždne úplné šialenstvo, pretože  z toho som dva týždne strávila v knižnici, aby som spravila vyše 50 stranové portfólio na jeden predmet, vďakabohu je to už hotové a odovzdané, takže teraz sa sústreďujem na podobné portfólio, ktoré musím mať hotové do 6teho decembra. V ten deň na mňa prosím pekne myslite, pretože Beki bude pred komisiou v BBC Scotland prednášať námet na svoju tv show. Takže len čo bude po tom, pôjdeme s Matthewom do mesta a oslávime to obrovskými mikulášskymi palacinkami! No a popri tom všetkom ma ešte čaká bakalárka, na ktorej budem makať hlavne cez Vianoce, pretože teraz to akosi tak úplne nestíham. Ale nevadí, nakoniec sa postíha všetko.

No a popri tej celej univerzitnej psychiatrií, sme stihli osláviť kamarátkine narodeniny, nafotila som dva portréty, s Matthewom (teda hlavne on) sme strážili psíka jednej rodine čo bola na dva týždne na Floride a usilovne čítam teóriu na vodičák. Minulý týždeň sme mali zažínanie vianočných svetielok v meste, čo bolo milé, pretože ako každý rok to znamená mesto plné stánkov (áno, jedlo), maľovanie na tvár, dokonca boli aj soby (?!) a nakoniec celé mesto začne odpočítavanie a o piatej sa zažne vianočná výzdoba po celom meste. Medzičasom som ešte stihla vidieť Joker- a, je to naozaj perfektný film, určite si ho pozrite ak ste to ešte nevideli a novú verziu Addams Family. K tomu poviem asi toľko, že... nič moc. Film ako taký nedával veľmi zmysel, animácia bola miestami trocha zvláštna, ale zas verím, že deti sa na tom zabavia. No a aby som nezabudla na svoje kulinárske úspechy, prvýkrát v živote som si spravila granadir, keďže moja sestra mi doniesla v septembri dva balíky “fliačkov“a keďže ja musím mať granadir so zaváranými uhorkami, bolo to prvýkrát čo som si v Škótsku kúpila fľašu zaváranín... Nie že by to bola pre vás podstatná informácia, ale mňa to rozhodne zahrialo na duši. Takisto som prvýkrát spravila kuracie curry, veľmi úspešne, tak sa chválim, upiekla banánový chlebík a zopár ďalších koláčikov, a vypila takmer všetky čaje čo som si so sebou priniesla, takže najvyšší čas ísť domov.

Domov letím o necelé tri týždne a už sa veľmi teším na všetko to pečenie, vianočné trhy, a hlavne na to až sa uvidíme. Dovtedy ma ešte čaká zopár vecí, napríklad musím odovzdať to portfólio a spraviť si výlet do BBC (a zajesť to palacinkami), ísť na kontrolu k očnej  - včera som sa tu bola objednať u očného, už sa naozaj cítim ako dospelý jedinec. Nehovoriac o tom, že pred dvoma týždňami mi došli kupóny na zľavu do Tesca vďaka používaniu clubcard. To som sa cítila fakt dospelo. No a samozrejme budúci týždeň bude meeeega super, pretože v utorok mám prvú jazdu, takže sa modlite za všetkých chodcov a v stredu máme ceilidh, škótske tančeky, na ktoré sa teším už celý rok.
Takže asi toľko, ďakujem že ste sa dočítali až sem.

O mojich vodičských pokusoch určite napíšem a teraz si idem dopiť ten čaj ktorý mi medzičasom vychladol. Majte sa pekne, papikyyy :*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára