nedeľa 13. októbra 2019

Beki ide robiť vodičák...áno, v Škótsku


Áno, áno, už je to raz tak. Včera ráno (napriek tomu, že bola sobota) u nás zazvonil poštár a priniesol mi moju novú kartičku s názvom "provisional licence" vďaka ktorej už môžem konečne zavolať do autoškoly a vyštartovať. Úprimne sa na to veľmi teším, ale keďže som to ja, tak som veľmi zvedavá, aké zaujímavosti sa mi pri tom udejú. Predbežne by to malo vyzerať tak, že všetku teóriu sa budem učiť na vlastnú päsť doma, a zároveň sa začnem pomaly oboznamovať s autom, za pomoci inštruktora a neskôr aj Matthewa. Keďže v Škótsku vám stačí len niekoľko prvých jázd s inštruktorom a potom už môžete jazdiť s niekým ďalším, kto má vodičák aspoň šesť rokov a vek nad 24 rokov. Matthew dokonca prehlásil, že ma potom nechá šoférovať SMARTinu, tak som velice zvedavá a nenápadne si to musím skontrolovať, či si to ešte nerozmyslel...  Celkovo sa ale veľmi teším a som zvedavá, čo ma čaká. Lebo poviem vám, už len to vybavovanie je niekedy riadna sranda. Tak napríklad teraz, aby som vôbec dostala svoju vytúženú kartičku, som musela poslať originál svojho pasu niekam...ani neviem kam, aby si overili že nie som terorista alebo tu nežijem nejako na čierno. A jasné, viac mi nebolo treba a môj mozoček už videl všetky možné katastrofické scenáre o krádeži identity, lebo veď od malička človek počúva „nikdy nedávaj svoj pas z ruky!“ atď. Chvíľu som aj váhala či to vôbec poslať, ale Matthew ma potom ukľudnil, že u nich je to bežné a keď si priplatím poistenie, tak bude všetko v poriadku. Takže poď ho na poštu a rovno vybaviť všetky možné poistenia aké sa len dali. Chvíľu som bola pokojná, ale o chvíľu na to objavila drahá Alba a keď som jej povedala o tom, ako som poslala svoj pas, jej okamžitá (a dosť španielska) reakcia bola: „A ty si normálna?! Už si počula o krádeži indentity?“  Takže si viete predstaviť ako mi bolo, ale našťastie je všetko v poriadku, ja som stále ja, a môj pas, spolu s kartičkou (z ktorej na mňa zíza moja ohyzdná fotka) teraz pekne ležia na stole. Takže asi toľko na úvod k môjmu začiatku vodičského dobrodružstva. Určite vás budem informovať ako sa mi darí, prípadne koľko ľudí sa mi podarilo nezraziť.

Nie je to šialené, že už je október? Respektíve polovica októbra je už fuč. Neviem ako doma, ale tu už sú všetci šialení za Halloween, čo je samozrejme úplne v poriadku. Ale čo je horšie, už tu každému zašibáva aj za Vianoce. Všade sú čokolády, adventné kalendáre, dekorácie, o pohľadniciach ani nehovorím a už rozvešali aj vianočné svetlá v meste. Už len čakám kedy sa mi škriatok na ulici bude snažiť predať vianočný stromček. Ja sa snažím orientovať na ten Halloween, aby mi z Vianoc nepreplo a posledné dni som strávila zháňaním si vecí na môj tohtoročný kostým. Nič veľké, len vlastná výroba, ktorej výsledok vám potom (snáď) ukážem. Dnes som konečne zohnala posledný kúsok čo mi chýbal, tak už len počkať na koniec mesiaca. Ten bude všeobecne veľmi pestrý, pretože posledný októbrový deň máme v škole maškarný ples. Takže si viete predstaviť, Beki nemôže byť šťastnejšia, a keďže ja takéto udalosti véééľmi ľúbim, pozbierala som svoje zázračné baliace schopnosti a narvala si do svojho ruksačiku šaty zo stužkovej a pekne to prepašovala sem. (Pre tých ktorí nevedia, moje šaty majú naozaj veľkú puf sukňu, takže som na svoje baliace schopnosti veľmi hrdá). A už som si stihla kúpiť aj škrabošku, takže wueeeej už aby to bolo!

Na druhej strane by som sa zas tak neponáhľala, nakoľko tento rok je škola úplné šialenstvo a keď si predstavím, že s maškarným plesom príde aj posledný mesiac, ktorý mi bude ostávať na dokončenie všetkých prác z dvoch predmetov (plus bakalárka) je mi tak trošku mdlo. Ale bude to v poriadku, vždy bolo, takže optimisticky verím (aj keď kútiky úst si pri tom držím ako Joker keď sa snaží usmiať), že to zvládnem ľavou zadnou. Celkovo sa z tohto mesiaca veľmi teším a to najmä kvôli farbám a počasiu. To sa tu síce neustále mení a každý deň vyzerá ako počasie na Slovensku v apríli, ale sú aj svetlé chvíľky. Napríklad včerajšia sobota, kedy sme mali nádherný deň plný slniečka. Celý deň som teda strávila vonku, bola som na veľmi milom obede so slovenským kamarátom, nakúpila som si na Halloween a nakoniec som si kúpila teplý čajík, (lebo predsa len, október je október a po piatich hodinách vonku je človeku zima. Hlavne keď som to ja však... ), navštívila som Matthewa v práci a pekne šla domov.



Od posledného článku uplynul už viac ako mesiac, čo sa mi ani nechce veriť a bol to teda veľmi zvláštny čas. Po jednej stránke bol september naozaj krásny mesiac, rozbehla sa mi škola, s Matthewom sme po lete zase spolu, mali sme tu letecké dni, stihli sme osláviť Riinine narodeniny, videla som sa s kamošom, ktorý v Glasgowe započal štúdium, takže sa teším, dokonca ma tu navštívila na otočku aj sestra a počas toho sme spolu stihli malé foteníčko na Dunure castle alebo výlet do Edinburghu. 




Na druhej strane som zase ja podnikla týždennú cestu domov, keďže nás pred pár týždňami opustila naša babička. Ak mám byť úprimná, ani neviem, čo k tomu napísať, ale zároveň mám dojem, že to “chcem“ spomenúť, pretože je to súčasť toho, čo sa deje a teda aj toho, o čom píšem. Posledné mesiace boli veľmi intenzívne, a v mnohom bolestné a človek si zas raz uvedomí, ako čas šialene letí a všetko sa mení. Toto bol druhý pohreb na ktorom som tento rok bola a oba vo mne zanechali množstvo myšlienok, ktoré je dobré si čas od času pripomenúť. Ja som mala šťastie, že som v živote dostala dve najskvelejšie babičky aké som mohla (spolu so zvyškom rodinky) a viem, že jednej z nich je už teraz dobre tam kde je a ja som vďačná za všetky spoločné chvíle...A za recept na medvedie labky, ktoré mi ju budú navždy pripomínať (to len na záver, aby som článok zakončila vo veselšom duchu). :) 

Takže vám prajem krásnu nedeľu a dajte svojej babine (alebo komukoľvek koho máte na blízku) pusu. A predtým si pretrite ústa ružovým rúžom, nech je sranda. Tak to robila naša babinka. :) 

Papiky :**


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára