pondelok 2. septembra 2019

Z teplého leta do... Škótska


Včera som počula takú zaujímavosť, že doma je stále 35 stupňov a svieti slniečko... A ja si tu sedím v tmavom byte, vonku 13 stupňov a celý deň leje ako z krhly. Paráda. Cestou do roboty som zmokla ako sirota, ale teraz aspoň sedím s (už tretím) teplým čajíkom. A hovorím si, že skúsim napísať o mojom lete, ktoré preletelo tak rýchlo až je to desivé a zároveň o mojom prvom týždni späť tu v Ayri.


Keď si teraz tak letmo prezerám môj skromný diárik (do väčšiny kabeliek sa nezmestí) a vidím v ňom niektoré z vecí, ktoré sa udiali, príde mi neskutočné, že to bolo už pred troma mesiacmi! A keďže je to dlhý čas a nebudem vás nudiť detailmi, len to jednoducho zhrniem. (Tak ako mám vo zvyku vždy keď mi na blog sadá prach niekoľko mesiacov.... Nehovoriac o tom, že úvod môjho blogu popisuje moje “prvé dni na univerzite.“ Asi by som s tým mohla niečo urobiť, hm?)
Ale späť ku krásnemu, miestami takmer 40 stupňovému letu. Takže... Leto sa mi oficiálne začalo 30. mája, keď som niečo po polnoci pristála v Bratislave. Odvtedy sa udialo neskutočne veľa vecí, ako napríklad:

  • Som uskutočnila moju prvú návštevu Parndorfu v živote (tričká za 80 eur nie sú úplne môj štýl, takže som o veľa neprišla)
  • Stihla som ísť ako každý rok na keramické trhy do Pezinka, z ktorých fotky si môžete pozrieť TU
  • Stihla som ísť na niekoľko pohovorov kvôli brigáde a nakoniec som dostala prácu v jednej jazykovke, v ktorej som si nakoniec veľa neodučila, ale aspoň som si zarobila na letenky. Na druhej strane som vďaka tomu objavila jedno miesto na Zámockej ulici v Bratislave, o ktorom som predtým netušila, a dosť sa mi to páčilo. Takže šup-šup a vygooglite si  Multium.
  • Videla som v kine pár dobrých filmov ako je Rocketman (dokopy som na tom bola v kine 3x, nepýtajte sa) a John Wick 3
  • Oslávila som prvý rôčik malého “veverčáka“ za čo som neskutočne vďačná
  • Stihla som zopár návštev a uvidela ako sa žije mojim už vydatým kamarátkam v nových (a ich vlastných) domácnostiach
  • Zaletela som si na dvojtýždňovú otočku do Škótska, kde sme spolu s Matthewom oslávili jeho narodeniny. Cestou domov som o tom začala písať aj článok, ale nakoniec som sa rozhodla nechať to len ako denníčkový zápis, ale bolo to veľmi milý a vzácny čas. Videla som sa so Škótskymi kamarátmi a prvýkrát v živote ma spálilo škótske slnko! Áno, totálne ma spálilo, takže som skončila s chladením hrudníka v podobe nakrájanej uhorky a doteraz vyzerám akoby som nosila podbradník....
  • Počas leta sa mi podarilo postretávať sa s pár skvelými dievčatami, ktoré boli ochotné zapózovať pred mojím foťáčikom, za čo som neskutočne vďačná, nakoľko sa snažím rozšíriť si svoje skromné portfólio. Neskromne poviem, že s niektorými zábermi som mimoriadne spokojná a ak by ste mali záujem všetky fotky nájdete TUTO (alebo na Insta). A vďačná budem za každý názor. :) 
  • Dokonca som na pár dní dostala mimoriadnu návštevu a moja Físka spolubývajúca ma prišla navštíviť, takže sme si trošku pobehali Bratislavu a spravili si výlet na Červený Kameň. Okrem toho som mala to potešenie zjesť zmrzlinu vyrobenú z Horaliek, takže som bola v siedmom nebi!
  • No a v takmer posledných dňoch sme sa s Paťu vybrali na veľmi spontánny výlet do Nemecka, navštíviť našu bývalú spolužiačku a jej dvoch mopslíkov, opäť v jej novej a vlastnej domácnosti.... Páni, to som už vážne vo veku kedy chodím po takýchto návštevách??
  • A okrem toho všetkého som sa videla snáď s každým z vás, z čoho mám najväčšiu radosť, stihla som osláviť zopár menín a narodenín, niekoľko grilovačiek - o tom, koľko som toho za tie mesiace pojedla radšej pomlčím, upiekla som pár koláčikov a hlavne si užila slnečné a teplé leto, takže úprimne dúfam, že tie zásoby lúčov mi vydržia na celý semester.

Nuž a ako to už  býva, prišiel 22hý august a ja som pekne sadla na lietadlo do Edinburghu a niečo po polnoci dorazila do bytíku. Na letisku som sa, ako aj minulý rok, zahrala na pašeráka cigariet. Už som nebola tak vystresovaná ako minulý rok, ale stále som čakala že ma niekto stopne, akoby cigarety boli drogy. No čo už, celá ja... A ani neviem ako a už som tu takmer druhý týždeň. A poviem vám, teším sa na to až mi začne škola, čaká ma veľmi zaujímavý semester a vôbec celý rok. Budem písať svoju bakalárku, takže sa za mňa modlite prosím a zároveň sa chystám budúci týždeň prihlásiť na vodičák, takže sa modlite aj za všetkých chodcov na zemi. Momentálne hlavne za tých v UK... Tieto prvé dni preleteli veľmi rýchlo, prvý víkend som v podstate len riešila nákupy, upratovanie a chystala som sa do práce. Momentálne už druhý týždeň pracujem v škole, je to viac-menej administratíva a práca so študentami, ale vcelku ma to baví. Medzičasom som stihla konečne vidieť Levieho Kráľa. Poviem vám, zdráhala som sa veľmi, pretože podľa môjho názoru je ten film absolútne nepotrebný, nakoľko to presne kopíruje animák, ale viete čo? Keď už to raz urobili, urobili to dobre. Úplne ma to dostalo a poplakala som si asi trikrát. Je to nádherne spravené, hudba krásne vyniká a naozaj sa to oplatí vidieť v kine. Takže ak je doma ešte taká možnosť, choďte. Na telke to fakt vidieť netreba. Buď veľké plátno, alebo nič. Asi toľko k mojej recenzií. No a samozrejme sa ešte musím pochváliť a podeliť sa o radosť, (ak by si náhodou niekto nevšimol tých mojich niekoľko fotiek), tak sme vo štvrtok s Matthewom oslávili prvé výročie a mne sa podarilo upiecť prvú čokoládovú tortu v živote. A musím povedať, že s výsledkom som bola dosť spokojná, takže som sa posledné dni kŕmila hlavne čokoládou. 


No a teraz ma len čaká dokončiť tento týždeň v práci a ten nasledujúci už budem zarezávať v škole. Nedávno som sa dozvedela, že jeden predmet mi presunuli do Glasgow, čo ma ale že absolútne neteší a najradšej by som si to z mnohých dôvodov zmenila, ale čo už. Budem dúfať že sa tie hodiny aspoň oplatia...

Takže asi toľko som vám chcela povedať. Ja sa zas príležitostne ozvem a dám vám vedieť ako si tu hoviem v tom upršanom počasí. Pozdravujem pekne domov, užívajte si slniečko kým sa dá, papikyyyy! :*




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára