streda 5. októbra 2016

Rovný mesiac a jedna oslava k tomu

Včera bol opäť utorok. Netuším, ako ten týždeň mohol prejsť tak rýchlo. Jeden, aj druhý. Včera to boli dva týždne odo dňa, čo sa mi podarilo znivočiť brokolicovú polievku. Jeden týždeň od toho osudného dňa, kedy som si doničila ruky a takmer aj nervy ručným praním. A dnes je to jeden mesiac, čo Beki pricestovala do Ayru...



Včerajší utorok, však nebol vôbec čierny. Chvalabohu. Práve naopak, bol veľmi farebný. Moja milá fínska spolubývajúca včera oslavovala narodeniny. (Rovnako aj jedna osôbka mne veľmi drahá, u nás doma...;)). A tak bola Beki vyše týždňa vo svojom živle, lebo snovala plány na super tajnú oslavu. Tí ktorí ju poznajú, si zrejme vedia celkom jasne predstaviť, čo to znamenalo... Že dva celé dni vymýšľala akoby sa to dalo zrealizovať, že tajne strkala lístočky pod dvere ľuďom, ktorých pozývala (pričom samozrejme nevyzerala tak elegantne ako 007, ale skôr ako Bridget Jonesová, keďže dvere sa ako naschvál prilepili k podlahe, a tak miesto toho, aby decentne šupla obálku pod dvere, rvala tam ten zošúverený papierik tri hodiny, pokým jej niekto tie dvere neotvoril...) Že sa z príprav tešila viac ako samotná oslávenkyňa, že počas nákupu darčekov a torty (za pomoci dvoch ďalších národov – Talianky a Španielky, ktoré boli do plánu takisto zapojené) takmer preskákala cestu do obchodu a to si neviete predstaviť tú radosť keď zistila, že pohľadnica ktorú kúpila má rovnakú farbu a ešte aj motív ako taška, ktorú kúpila o dva dni neskôr! No čo vám poviem, zabavila sa...

A včera večer bolo veľké finále. Ktoré nezačalo samozrejme nijako inak než panikou, keďže som sa dvadsať minút pred príchodom hostí (veľa ich síce nebolo, ale predsa) dozvedela, že oslávenkyňa, ktorá podľa plánu nič netuší, bola ešte s inými kamarátmi na kávičke uprostred mesta. Opäť, tí ktorí ma poznajú a cenia si ma najmä pre môj neskutočný dar zachovať si vždy chladnú hlavu už určite vidia tú srdcovú zástavu, ktorá sa ku mne nemilosrdne blížila. Ale nebojte sa. Nakoniec všetko dobre dopadlo, akoby zázrakom sa oslávenkyňa vrátila späť, i keď s minimálnym meškaním a my sme mali super oslavu – pili sme kolu z čajových hrnčekov, lebo sme zabudli kúpiť papierové poháriky, odháňali sme od torty milióny mušiek, ktorú už jednoducho k našej kuchyni neodmysliteľne patria, ale hlavne sme sa zabavili a strávili čas spolu. A urobili sme oslávenkyni radosť, nakoľko až do posledného momentu ( s výnimkou posledných 15 min kedy som jej veľmi nenápadne poslala dve sms-ky s otázkou kedy sa vráti) nič netušila.  A čo je hlavné, po skončení oslavy (niečo pred polnocou, čo bolo naozaj neskôr ako som očakávala) sme ešte ostali v kuchyni my spolubývajúci a konečne po mesiaci, sme  nahlas vyslovili pár nápadov a návrhov, veľmi užitočných, na tému Spoločná domácnosť...

Takže toľko k oslave. A k môjmu mesiacu tu... Hm.. zdá sa mi to ako veľmi dlhý čas napriek tomu, že mi zároveň ubehol veľmi rýchlo...

A či sa za ten mesiac niečo zmenilo? Či som sa počas tých týždňov niečo naučila?...

No... povedala by som, že hej. Aj keď to bude možno znieť ako klišé, ale predsa to napíšem. Hoci mesiac nie je až taká dlhá doba a som presvedčená, že počas nasledujúcich mesiacov sa toho ešte veľa zmení a ja sa veľa vecí naučím a veľa ďalších vecí si uvedomím, predsa len je toto môj prvý mesiac v živote, ktorý som strávila niekde tak ďaleko od domu a sama... A jedna z vecí, ktoré som si počas toho mesiaca uvedomila je, aká veľmi šťastná a vďačná som za všetko, čo sa okolo mňa deje.  Že môžem byť tu, v Škótsku, a po štyroch „zvláštnych“ rokoch sa venovať tomu, čo ma naozaj baví a zaujíma, aj keď je to ťažké a čaká ma ešte veľa práce. A hlavne, že  keď občas prídu tie ťažké a aj smutné dni, tak vždy mi niekoľkokrát počas dňa pípne mobil a ja si nájdem dlhé správy od vás z domova, alebo jednoducho vonku zasvieti slnko (čo teraz znie ako totálne klišé, ale po niekoľkých dňoch škótskych dažďov, ktoré sú pre mňa depresia sama o sebe, je to liek.) Alebo že mi jednoducho zaklope na dvere milá fínska spolubývajúca, alebo hociktorý iný kamarát a zavolá ma na prechádzku na pláž...

A tak isto si viac uvedomujem, najmä teraz, keď do istej mieri „bývam sama“,  (mojim rodičom teraz pravdepodobne šklbe kútikmi úst) aké to je, keď človek nakupuje sám pre seba a koľko peňazí pri tom míňa. A že aj keď sa snaží šetriť, je to oveľa ťažšie, ako sa zdá... Alebo len taká blbosť ako upratovanie :D doma som si nikdy nevšimla, aké množstvo prachu sa okolo mňa denne víri, a tu by som najradšej ten prach zmietla z povrchu zemského aspoň trikrát do týždňa... A o mojich prvých kulinárskych pokusoch radšej ani začínať nebudem!

Veru, je to zvláštne. Aj samotný fakt, že som sa mesiac pohybovala medzi ľuďmi, ktorých reč mi nie je prirodzená a že väčšinu času som im nerozumela... Mali ste ma včera vidieť na oslave. Náš škótsky spolubývajúci veľmi rád rozpráva, ako som včera zistila. Je pravda, že väčšinu večera prerozprával on, ale to bolo úplne v poriadku. O zábavu sme mali naozaj postarané. Či už vo chvíľach, kedy povedal niečo vtipné a my sme mu náhodou rozumeli, alebo keď päť minút v kuse rozprával a medzitým sme sa všetci smiali sami na sebe, lebo sme skákali pohľadmi jeden na druhého a každému bolo jasné, že tomu chlapcovi nerozumie ani slovo, ale hlavne, že on sa na svojich vtipoch dobre baví. Bolo to veľmi milé...

A čo sa týka samotnej komunikácie medzi nami dvoma, môžem radostne konštatovať, že naša jazyková bariéra sa pomaly, ale iste prekonáva. I keď mi stále musí jednu vetu opakovať trikrát, hlavné je, že sme trochu pokročili od konverzácie typu: „It´s sunny day.“ „Uhm.“... Aj keď, nájdu sa nejaké výnimky, hoci mimojazykové. Napríklad je priam očividné, že nie tak celkom rozumie mojej potrebe vypiť 15 vrelých čajov denne a chodiť zabalená vo svetri a s podkolienkami na leginách, zatiaľ čo on chodí v krátkom tričku a bosý...

A tak, po tom všetkom, aby som zakončila tento dlhý článok, keďže som sa očividne trochu rozpísala, vám chcem poďakovať za to, že tieto textíky vôbec čítate :D. Robí mi to veľkú radosť. Rovnako ako fakt, že mi každý deň ten mobil zopárkrát pípne...




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára