streda 2. novembra 2016

Krásny víkend na slovenskú nôtu

Na tento víkend som sa tešila snáď od septembra. Konkrétne od doby, čo mi Nika (osôbka mne veľmi drahá) oznámila, že už má kúpené letenky. Od toho momentu mi neustále niekde vzadu v hlave visel dátum dvadsiaty deviaty október. Tajne som spriadala plány o tom, čo mám vlastne navariť, kam všade pôjdeme, čo budeme robiť, či nemám stiahnuť nejaké filmy, či budeme mať dosť času na poriadny rozhovor, či je ešte niečo čo mi treba priniesť a následne odniesť a všakovaké iné možné blbosti detaily, aké dokážu len mňa omínať vyše mesiaca.

Asi nemusím veľmi opisovať sobotňajšie ráno, lebo všetci čo ma poznajú si isto vedia predstaviť, v akom stave som asi bola. Ako vždy nič zvláštne, len som sa možno trochu vznášala :). Ráno som vstala (možno trochu skôr ako obyčajne), doupratovala izbu, nachystala uteráky, trikrát úplne zbytočne poutierala prach a pobrala som sa uvariť polievku do kuchyne. (Stálym čitateľom už zrejme preblesklo hlavou akú polievku som kuchtila). Áno, zeleninovú, áno, tú s kukuricou. Optimisticky som si myslela, že (keďže inú polievku tu ani nerobím) na nej nemôžem nič pokaziť. A predstavte si, môžem. No nezgrcne sa mi tá zásmažka zrovna vtedy, keď chcem aby to bolo podľa možností jedlé? Ale čo, hmotu som vyliala do umývadla a dala to na druhý pokus :).


Vlak mal prísť niečo po dvanástej. Nemusím spomínať, že cestu na stanicu som takmer preskákala... Väčšinou je veľká výhoda, že vlaky chodia často, lenže v niektorých situáciách je to trochu na palicu. Napríklad vtedy keď čakáte niekoho na stanici, prídete trošku skôr aby ste nemeškali, a pokým príde ten správny vlak, zastavia tam ešte tri ďalšie a vy ste s každým otvorením dverí viac a viac nervózni, ale váš človek tam stále nie je... hej, je to o hubu. Ale ten správny vlak nakoniec predsa len dorazil a my sme sa po troch mesiacoch konečne stretli a ja som tu mala prvú slovenskú návštevu. Hoci som sa trochu bránila, niekoľko slzičiek mi vyhŕklo, ale keďže to boli slzy šťastia, tak to vôbec nevadilo...

A ako sme strávili ten špeciálny víkend?
Krásne! V prvom rade sme samozrejme zjedli kukuričkovú polievku a potom sme sa pobrali na výlet do mesta. V centre je totiž jedna kaviarnička, na ktorú som si robila zálusk od prvej chvíle, čo som prechádzala mestom. Každý deň totiž naplnia výklad niekoľkými druhmi zákuskov a koláčov. A nie hocijakými, ale krásne vyzdobenými. Vyše hodinky sme teda posedeli v útulnej kaviarničke a potom sme sa pobrali ďalej. Navštívili sme môj obľúbený vintage obchodík a prechádzku sme zakončili na pláži.






Druhý deň ráno sme trošku pobehali obchody (ako inak) a keďže sme mali šťastie a tento víkend sa konal TamFest, taký milý mini festival plný hudby, umenia, remesiel a hlavne stánkov so zákuskami, zabehli sme späť na intrák, zobrala som foťáčik a vrátili sme sa do mesta. Poprezerali sme stánky, vo väčšine z nich bolo jedlo a zákusky, čo nám nanajvýš vyhovovalo a ihneď sme museli nejaké vyskúšať. Rozhodli sme sa pre stánok veľmi milej netopierej dámy, ako sme ju nazvali kvôli čelenke s netopierom. Zákusky boli výborné, ale ešte lepšie bolo, že sme ich zjedli na lavičke a popri tom počúvali úžasné duo huslí a čela. V meste bolo totiž niekoľko pódií, na ktorých sa striedali rôzni hudobníci a kapely. My sme mali šťastie, lebo títo dvaja hrali naozaj krásne. Dokonca sme si stihli vypočuť aj skladbu z Game of thrones! Keďže sa už začalo málinko stmievať, vybrali sme sa naspäť a pritom sme si kúpili večeru v jednom zo stánkov. Rozhodli sme sa pre scotch pie, (čo je taký malý koláčik na slano, plnený mäsom a ešte niečím, či už napríklad zeleninou, alebo syrom...). Obe sme ho jedli prvýkrát, ale musím povedať, že bol naozaj vynikajúci. Cestou späť sme dokonca stihli vidieť aj bežcov v halloweenskych kostýmoch, ktorí sa účastnili malého mestského maratónu.
Navečer sme sa ešte prešli ku golfovému ihrisku a dokonca som tam našla aj zabudnutú golfovú loptičku, takže som si ju hneď uchmatla do mojej zbierky rôznych blbostičiek. (Mimochodom, ak by vás to zaujímalo, moja zbierka papierových sáčkov sa pekne rozrastá. Iba sa trošku málo stretáva s porozumením... Napríklad jeden spolužiak na mňa pred pár dňami trochu čudne pozeral, keď som zo školskej jedálne miesto mafinu kradla len sáčok, ale potom sa nad tým len pousmial. Myslím, že im už konečne začína dochádzať s kým majú dočinenia :D ).
Deň sme potom zakončili Počiatkom, čo je film, ktorému zrejme moje antiscifi bunky nepochopia ani keby som ho videla trikrát a po slovensky, (ale napriek tomu je to skvelý film!). Pozerali sme ho v kuchyni asi do polnoci spolu s Albou, Riinou a Rally (to je zasa milá spolužiačka z Bulharska a veľká fanúšička Christophera Nolana. To sa vcelku hodilo, ale žiaľ ani po jej niekoľkých pokusoch vysvetliť mi určité aspekty filmu to tak celkom neviem vstrebať. To ale vôbec nevadí, lebo večer to bol krásny, plný smiechu, rozhovorov, nepochopeného filmu a neskorej večere, čo je hlavné...) :).







No a potom prišiel pondelok a s ním aj Nikin odchod. Ráno sme sa ešte prešli do mojej školičky na mini prehliadku a potom sme si v kľude posedeli na lavičke pri rieke a s nohami vyloženými na kufri sme sa slnili a počúvali vtáčiky.


A takto pekne sme zavŕšili krásny víkend. Čo viac dodať? Asi len toľko, aká neskutočne vďačná som a že moja radosť z prichádzajúcich Vianoc a z toho, že vás všetkých zase uvidím, je stále väčšia a väčšia...

P.S. A nezabudnite nakuknúť aj do Zoneramy. Je tam zopár ďalších fotiek z víkendu, s jemne halloweenskou atmosférou :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára