nedeľa 20. novembra 2016

O usrkávaní horúcej čokolády a nesmrteľnosti chrústa

Sedím v kuchyni zababušená do svetra a deky, radiátor fičí na plné obrátky, v kanvičke bublá voda na čajík (dnes už šiesty) a v pozadí sa mi okrem zvuku hučiacej chladničky ozýva zvuk motorovej píly. Nohy mám vyložené na nízkom stolíku a už pol hodinu v bolestiach čakám, kedy mi odmrznú. Áno, Beki bola vonku a áno, zima už konečne dorazila v plnej paráde. (Rozumej hrôzostrašné mínus dva stupne)... Keďže som sa ale len pred malou chvíľou vrátila z vonku, kde sme spolu s pár kamarátmi strávili takmer štyri hodiny, môžem si s čistým svedomím obhájiť tie dva páry vlnených ponožiek...




Už dlhšiu dobu som sa chystala napísať pár slov, no posledné týždne sú náročné. V škole sa toho nahromadilo veľmi veľa a ja som konečne na vlastnej koži zistila, čo znamenajú všetky tie reči typu: „Na výške máš celé mesiace pocit, že nemáš čo robiť, a potom ti nahádžu termíny na jeden dátum a môžeš sa z toho aj...“ Áno, môžem. Tiež mi občas prišlo trošku zvláštne, že napriek tomu, že som na vysokej, mám viac času než v prvom ročníku na strednej. Ale zrazu to prišlo. Posledné dva týždne spávam o niečo menej než ostatné dni, nestíham si už pomaly ani variť (I keď! Dnes sa mi podarili rezne!), o fotení či písaní už ani nehovorím, nakoľko je občas problém napchať si do harmonogramu aj pranie ponožiek. Posledné dni som strávila načítavaním nekonečných akademických článkov, (z ktorých som polovicu nerozumela), dokola som pozerala a analyzovala tie isté filmy (navyše také tie moje fajné obľúbené sci-fi žánre ako Inception a Interstellar) a o druhej v noci som okrem nesmrteľnosti chrústa premýšľala ako a kedy mám napísať tie dve eseje a dva príbehy a skĺbiť to s natočením filmu... Áno, občas som pekne panikárila, ale potom si poviem, veď to nie je účtovníctvo (:D), mňa to neskutočne baví a ukážte mi študenta, ktorý toho počas skúškového nemá veľa. Áno, všetci toho máme veľa a každý sa s tým vyrovnávame po svojom. Niektorí pozerajú najrôznejšie (a najčudnejšie) seriály (preto tá motorová píla v pozadí), iní zas vykúpia všetky čokoládové pomaranče v meste, (ja nie, ešte som to ani neskúšala, ale vraj jej to dobré) a potom sa nájdu takí, ktorí jednoducho utečú. Minulý týždeň sme takto s pár kamošmi utiekli do Glasgow. Pôvodný plán boli vianočné trhy, ale musím povedať, že som bola sklamaná, nakoľko trhy boli päťkrát menšie ako v Bratislave a takmer všetky boli len s jedlom... Našťastie mesto bolo krásne osvetlené a tak sme sa postupne namotali na prichádzajúcu vianočnú atmosféru a mne sa tam podarilo stretnúť jedného veľmi vzácneho človeka, s ktorým som sa nevidela už zopár mesiacov...

Všetky fotky z výletu v Glasgow nájdete TU. :)

A dnes sme sa rozhodli utiecť tiež, hoci len sem do mestečka, ale bolo to super. Dnes totiž mesto oficiálne zažalo vianočné osvetlenie a samozrejme k tomu bol aj program a menšie trhy. A tak sme sa o tretej stretli, Beki konečne po takmer troch týždňoch zobrala foťáčik a šli sme do mesta naobliekané ako také cibule (samozrejme až na škótske a fínske výnimky). Prešli sme hlavnú ulicu na ktorej bolo zopár kolotočov, na pódiu vyhrávala živá hudba a najväčším prekvapením bol stánok so sladkosťami, ktorý prevádzkoval jeden známy obchodný reťazec. Mohli ste ochutnať ktorýkoľvek z koláčov či sladkostí a tie ktoré vám zachutili, ste jednoducho dostali naservírované v krabici zadarmo. A keďže my sme boli taká väčšia skupinka, odrazu sme len prekvapene držali v rukách štyri krabice sušienok, bonbónov, čokolády a škótskych chlebíčkov. Milé tety zo stánku sa dobre bavili na našich prekvapených výrazoch a s úsmevom nám ponúkali ďalšie krabice, ale to sme sa už radšej pomaly pobrali ďalej. Keďže bola vonku nehorázna dvojmínusová kosa a do zahájenia programu nám ostávala ešte hodina, schovali sme sa do kaviarničky a pekne usrkávali horúcu čokoládku. 



Okolo piatej sme sa potom presunuli na hlavnú ulicu, kde na pódiu vyhrávali rôzni hudobníci a bolo tam aj malé divadielko pre deti. No a dve minúty pred šiestou sme začali odpočítavanie. Trošku to pripomínalo nový rok, ale to vôbec nevadilo, pretože bolo očividné, že Vianoce nalomili už každého i keď je len polovica novembra. (A keď nie Vianoce samotné, tak tí elfovia pobehujúci po meste a rozdávajúci sladkosti a svetielka určite). A presne o šiestej sa po celom meste rozžiarili vianočné svetlá a všade sa ozývali vianočné pesničky. Bolo to veľmi milé, lebo na malú chvíľu aj prestala hrať hudba, asi to bolo celé preťažené kvôli svetlám, ale nikomu to neprekážalo a celé mesto si aj naďalej spievalo Santa Claus is coming to town...





Takže takto nejako tu trávim posledné týždne prvého semestra. Ani sa mi nechce veriť, že pomaly zakončím svoj prvý semester na vysokej. Snáď sa dostanem aj do ďalšieho :D. A keď toto celé zvláštne, ale milé šialenstvo prežijem, pomaly si začnem to svoje odpočítavanie na cestu domov...


P.S. A samozrejme ďalšie fotky z dneška a vianočných svetielok nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára