sobota 14. januára 2017

Beki je opäť v Ayri

Mala som v pláne ozvať sa skôr. Oveľa skôr. Približne pred mesiacom. Respektíve hneď po prílete domov. Ale nakoniec sa všetko zbehlo hrozne rýchlo, dni utekali a odrazu som opäť stála na letisku s novým vytúženým kufríkom, kúpeným špeciálne do kabíny, ktorý mi kontrola nakoniec aj tak zabavila do podpalubia, kvôli nedostatku miesta...



Vlastne neviem, kde by som mala začať a premýšľam nad tým už niekoľko dní. Poznámky som si začala spisovať asi pred troma dňami, ale mala som z toho sama taký mišmaš, že som nevedela z ktorého kraja to vziať. Keďže ste mi ale dokonca poniektorí písali a pýtali sa na ďalší článok (obrovská vďaka, veľká radosť!), tak som sa rozhodla, že sa s tým nejako popasujem. Navyše som sa práve vrátila z druhého bytu, kde sme pozerali Love actually (a oslavovali jedny narodeniny) a tak moje vianočné spomienky začali ožívať.

Je však veľmi náročné zhrnúť mesačné prázdniny do jedného článku. Ale asi by som sa o to ani nepokúšala. Myslím, že každý máme zážitky a spomienky, ktoré si chceme uchovať jednoducho pre seba, či už v podobe denníka (áno, ja), alebo len v pamäti. Vianočné prázdniny by som teda popísala ako požehnaný čas strávený s ľuďmi ktorých mám tak veľmi rada a som veľmi vďačná, že mi bol dopriaty tak dlhý čas, aby som pekne mohla stihnúť:

-          1. Vyskočiť zo skypu – Celej svojej rodinke (okrem rodičov, samozrejme) som totiž tvrdila, že sa vrátim až v polovici decembra, lebo ešte mám školu. Nakoniec som ale priletela už tretieho decembra, čo som si s radosťou nechala pre seba. Na druhý deň sme usporiadali predMikulášsku oslavu, kde prišli moje babičky, krstná aj dedko. Ako vždy sme spolu volali cez skype, povedali sme si novinky, ako veľmi sa tešíme jeden na druhého a hovor som skončila s prísľubom, že budem doma skôr než narátajú do desať... Zliezť schody z izby nakoniec trvalo ešte menej, ale tie spomienky na výraz mojej rodinky keď som sa zrazu objavila v obývačke, ostanú ešte dlho...

-          2. Postaviť stromček, piecť s babinkou perníky, nakúpiť darčeky, pofotiť Bratislavu (fotky TU), dokonca na týždeň ochorieť (tieto sviatky sa niesli v znamení chrípky), vidieť sa s väčšinou kamarátov (ktorí vtedy neboli chorí), byť so psíkom, ísť niekoľkokrát na vianočné trhy, jesť všetky domáce mňamky, nemusieť prať v rukách (!!!), chystať jedlo v až chirurgicky čistej kuchyni, pozrieť si všetky rozprávky, ísť dvakrát do kina, prečítať dve knihy, byť so svojou rodinkou, osláviť spolu Nový rok, dokonca aj moje narodeniny, stihnúť nádhernú snehovú prechádzku kedy som sa konečne nechala zasnežiť, a to všetko a ešte omnoho viac, si navždy zaznamenať do denníka...






Ale čas letí a pokiaľ som mala dojem, že prvé tri mesiace na výške uplynuli ako voda, tak ten mesiac doma ubehol rýchlosťou svetla a ja som zase tu. Opäť v Ayri a práve som si uvedomila, že som priletela presne pred týždňom. Takže rovnako, ako môj úplne prvý článok v septembri, aj tento píšem prvý týždeň po príchode. A aký bol ten týždeň?

Nuž, je pravda, že tentoraz sa mi sem prichádzalo ľahšie. Tešila som sa na spolužiakov a musím povedať, že aj keď som sa trochu bála škótskeho prízvuku, nakoniec som si opäť navykla ľahšie, než som predpokladala. Dôkazom toho je aj pochvala od spolubývajúceho, ktorému už naozaj skvele rozumiem. Dokonca som bola sama prekvapená, že niektoré z mojich myšlienok sa už začínajú rodiť v angličtine a už som stihla v angličtine aj snívať... Na druhú stranu som si cestou sem pri turbulenciách počas prvého letu nešťastne priznala, že lietanie naozaj nemám rada...

Víkend sa niesol v znamení nákupov, prania, upratovania, varenia a tak podobne. Školu som mala až v utorok a samozrejme, kto iný ako ja, môže školu začať trapasom...
Tento semester mám opäť tri predmety: Kreatívne písanie, Digitálnu fotografiu a Film a televíziu. Na všetky predmety sme ale porozdeľovaní do skupín a kompletne pomiešaní. A keďže na prvú hodinu písania som prišla takmer neskoro, veľmi som sa ponáhľala. Mala som byť v miestnosti číslo 27 a začať 10:15h.  Bolo 10:05 keď som zadychčane kráčala po chodbách školy a hľadala miestnosť 27. Konečne som si cez presklenné dvere všimla spolužiakov sediacich v triede a tak som tam rýchlo bez rozmyslu vpálila. Samozrejme, že profesorka už mala výklad, všetci ticho sedeli a keďže jediné voľné miesto bolo v strede tretieho radu (v jednom rade je asi desať stoličiek), musela som sa tam nejako predrať. Čiže výklad sa kvôli mne prerušil, navyše stoly sú veľmi úzko za sebou a stoličky maximálne dva centimetre od seba, takže každý spolužiak musel vstať, uvoľniť mi miesto, ja som sa musela vopchať medzi stôl a stoličku, medzitým šušťať kabátom, všetko si zložiť, vyložiť z tašky, milión krát sa zadychčane ospravedlniť a nakoniec si konečne v pokoji sadnúť... Viete si asi predstaviť tú zástavu srdca keď som zistila, že síce sedím medzi svojimi spolužiakmi, ale že sú pomiešaní spolu s inými odbormi a miesto Kreatívneho písania sedeli na predmete o filmovej teórií. Celá zelená a spotená, s pocitmi asi ako Bridget Jonesová som len bezradne šepla: „Ale ja tu vôbec nemám byť.“ Nasledovalo chvíľkové ticho a celý proces vstávania, posúvania a ospravedlňovania sa, mohol začať odznova... A viete čo bola irónia? Že tie moje správne dvere boli hneď vedľa, asi pol metra od tých nesprávnych. Našťastie som teda aj tak prišla včas.

Takže takto nejako začal môj nový semester. Zážitok ako z amerického filmu, ale v tomto prípade škótskeho. Už sa veľmi teším, až sa škola rozbehne naplno a ja budem zas panikáriť, že neviem čo skôr. Nateraz je to až príliš pokojné a tak si krátim čas ako sa dá. Napríklad hľadaním brigády, alebo zbieraním nových historiek z kuchyne. Už sa mi podarili dve, takže čoskoro sa asi ozvem znova. :P


Dovtedy Vám prajem pekný večer, alebo skoré ráno. (Čas si nevšímajte, niektorí ľudia jednoducho majú potrebu vymeniť spánok za inú činnosť. Navyše mám o hodinu menej :D) a teším sa na stretnutie pri ďalšom článku! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára