piatok 3. februára 2017

Zápisky z posledných týždňov

Opäť sa mi zdá, že čas tu niekto úmyselne zrýchľuje. Ani neviem, ako všetky tie dni prešli a odrazu sú to takmer tri týždne, čo som sa ozvala naposledy. A že sa toho stalo za tie týždne! Pokúšam sa to dať dokopy už dva dni a nebyť môjho denníka, vďaka ktorému mám možnosť si to všetko pekne zrekapitulovať, asi by som ani nevedela, čo mám vlastne napísať. Ešte, že je tu ten denník....podobnosť s Bridget Jones ma začína desiť...

Aby som vás ale nenudila dlhočíznymi textami, pokúsim sa to zhrnúť trošku stručnejšie :). Takže...

Zápisky z Glasgow
V Glasgow som bola pred dvoma týždňami. Bola som tam na návšteve a zároveň načerpať trochu energie plynúcej z možnosti rozprávať materinským jazykom, keďže návrat po Vianociach nebol úplne najjednoduchší. Z mojej dvojdňovej návštevy vyplynulo asi toto:
  •  Glasgow je mesto, v ktorom sa na sto percent zakaždým stratím (áno, aj s navigáciou). Hoci som nešla na danú adresu prvýkrát, aj tak som sa pýtala asi troch ľudí (s navigáciou v ruke) ako sa dostanem zo stanice na danú adresu.
  •  Ak sa raz budem vydávať, viem, kde si zoženiem svadobné šaty.
  •  V Glasgow je vždy chladnejšie ako tu, v Ayri.
  •   Prvýkrát som tam jedla makaróny. Boli super, ale do budúcna: nekombinovať s vínom...
  •   Po rozhovore s mojimi kamarátmi a ich poznámkami na moje varenie (vyplývajúcich z článkov ktoré píšem) som učinila rozhodnutie, že okrem nezdarených pokusov sa budem musieť občas pochváliť aj nejakým úspešným varením....inak tie svadobné šaty asi ani nebudem potrebovať...
Zápisky z kuchyne
Čo ma privádza k ďalšiemu bodu a tým je kuchyňa. Keďže sa mi v poslednej dobe variť vcelku darí, (naozaj!) namiesto samostatného článku zatiaľ zhrniem poznámky do tohto odstavčeka. Počas druhého semestra som o škótskej kuchyni zistila nasledovné:
  •  Pokiaľ sa vám už konečne podarí prepašovať do lietadla niečo také cenné ako sáčky s pudingom, nezabudnite si k nim pribaliť aj piškóty, lebo to tu je (a ako som zistila aj vo Fínsku) nedostatkový tovar.
  • Pokiaľ sa konečne rozhodnete robiť puding, porozmýšľajte, či ho máte kam spraviť. Nie ako niektorí nemenovaní ľudia, ktorí chcú puding už už naliať a zrazu zistia, že okrem pollitrového hrnčeka toho veľa nemajú. A tak im samozrejme nakrájané banány (a sušienky, dané miesto piškótov) pekne vyplávajú napovrch.
  •  Poznámka o budúcom pašovaní: čaju nie je nikdy dosť!
  •  Pozitívny zápis z kuchyne: Beki varí! (dokonca na druhý pokus vyšla aj brokolicová polievka!)
Zápisky z fitka
Áno, Beki začala chodiť do fitka a mimoriadne si to užíva. (Bodaj by nie, keď mesačná permanentka stála 10 libier nonekúpto!). Myšlienky plynúce z troch posledných (fitkových) týždňov.
  • Každú stredu ráno chodí do fitka veľmi milá pani (60+). Vždy sa na seba usmejeme, ale tým naša komunikácia končí, pretože sa odmietam dívať na to, ako si zakaždým sadne vedľa mňa na bicykel (asi o polhodinu neskôr, čo sa tam ničím) a s nadhľadom a bez kvapky potu prebehne viac kilometrov než ja a ešte k tomu si polovicu času prebicykluje postojačky...
  • Poznámka do budúcna: Naučiť sa názvy strojov v angličtine, aby som pri rozhovore potom nemusela názorne ukazovať činnosť každého z nich.
  • Najviac ma baví bicykel. Sú stroje, ktoré ma veľmi nebavia, ale ich názvy vám poviem, až keď sa ich naučím.
  • Dobre, teraz neviem, či sa na mňa ten chlapec pozerá, lebo je mu sympatické, ako pekne som si odbicyklovala 15 kilákov, alebo preto, že už už čaká kedy odpadnem, nakoľko som červená ako zrejúca paradajka...

Zápisky z pláže

  • Je mi neskutočná zima, ale keď už sme vonku tri hodiny, tak tú pol hodinu do západu slnka si ešte počkám! ( A potom sa zabalím do deky a urobím si tri vrelé čaje... Chápete, bolo len 5 stupňov)
  • Prečo by sme si nedali zmrzlinu, keď je vonku päť stupňov?!
  • Viac asi nemám čo dodať.









Zápisky zo školy
Áno, stále chodím do školy, aj keď len na dve hodiny, trikrát do týždňa. Ale nebojte sa. Už sa nám to pomaly rozbieha a blížia sa termíny na odovzdanie prvých prác. Z posledných dní chodenia do školy vyplýva nasledovné:

  • Technika ma nenávidí. (Na minulej hodine Digitálne fotografie sme mali pracovať s Photoshopom. Uhm, fajn nápad, ale jak mile som si ho otvorila, vyskočila tabuľka, že na mojom počítači viac nie je licencia. Nemusím hovoriť, že ostatní študenti nemali absolútne žiaden problém... a tak som si presadla k inému počítaču... A potom zas... A znova. Obehla som štyri počítače, na každom som sa dve hodiny prihlasovala a spúšťala program, aby mi potom drahý počítač ohlásil, že keďže som to ja, tak ani na tomto počítači tá licencia nebude...)
  • V utorok mám prvý termín na odovzdanie scenára.... (hrôza, pred chvíľou som na to mala dva týždne!)
  • O dva týždne je termín na odovzdanie hudobného klipu, ktorý ešte treba vymyslieť, natočiť, zostrihať, upraviť, porobiť všetky papierovačky... a študáci z hudobného, nám stále nedodali hudbu...
  • Zapamätať si: Nechodiť na obedy, pokiaľ je v menu čínska kuchyňa!


A ako ste trávili posledné týždne vy? :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára