streda 18. októbra 2017

Cesta do hlbín študákovej kuchyne III.

Myslela som si, že článok tohto typu už nikdy nenapíšem. Ale po dnešku... Dnes som strávila tri hodiny v kuchyni, varením cícerovej polievky a mäska na hríboch so zemiakmi. Hneď zo začiatku prezradím, že našťastie všetko dopadlo dobre, nič som nevyliala, nespálila som sa (teda nie moc) a ani som nerozmixovala chránič na mixér, ako keď som tú polievku robila prvýkrát. Ale predsa sa mi stalo, že počas varenia som sa niekoľkokrát zastavila a výborne sa bavila sama na sebe. A hoci som si už dávno uvedomila, že (i keď ma varenie veľmi baví) food bloggerka zo mňa rozhodne nebude, bola by škoda nechávať si niektoré veci len pre seba. Takže som sa rozhodla (nemyslieť na to, že zase zhodím samu seba), že vám napíšem, ako sa teda varí cícerová polievka na Beki spôsob.

Už som raz písala ako je dôležité, hlavne pokiaľ ste kuchár – amatér, premyslieť si nejaký čas dopredu čo budete variť. (Napríklad aj v tomto článku). A pokiaľ ide o niektoré konkrétne jedlá, je dobré premyslieť si to aspoň deň dopredu. Lebo potom sa vám stane, ako mne, že keď chcete variť polievku, na ktorú ste sa tešili celý deň, odrazu zistíte, že ste si nenamočili večer cícer. A ostanete na cestovinách s tuniakom, pretože ste moc hladní na to, aby ste experimentovali s dlhým varením. (O to viac, ak ani nemáte kúpené potraviny, však?)


Dobre, takže máme premyslené, čo budeme variť – cícer a tak si ho namočíme do vody a necháme pučať do rána. A tu nastal prvý problémik. Keďže som bola taká natešená, že som si spomenula, že mám ten cícer namočiť,  tak som nie celkom odhadla množstvo. A tak mám teraz varený cícer aj na večeru. (Neviem síce s čím ho budem jesť, no ale nevyhodím ho, nie?)

Ponaučenie číslo 1. Veľkosť hrnca je rozhodujúca
Ak sa vám stane, že ste to s cícerom trošku prehnali a odrazu vám v hrnci ostali asi tak štyri centimetre ku okraju, jednoducho ten hrniec vymeňte za väčší. Pretože pri varení cícerovej polievky je voda veľmi dôležitá! Aby sa vám potom nestalo (tak ako niekomu), že budete ten váš cícerový zázrak riediť vyvretou vodou z kanvice, aby ste z tej hnedej kaše dostali niečo, čo aspoň trochu pripomína tekutú polievku.

Ponaučenie č. 2 Hudba je základ
Rada mám v kuchyni pri varení pustené pesničky. (A pokiaľ vám to trvá tak dlho ako mne, odporúčam vám urobiť to isté.) Ale niekedy sa stane a to čistou náhodou, že pesničky ktoré vám hrajú vám to varenie spríjemnia natoľko, že sa nestíhate diviť. Tak ako aj dnes. Mala som pustené náhodné prehrávanie, ale občas som mala pocit, že môj mobil so mnou súcití a snaží sa ma povzbudiť, keď mi púšťa:

Nothing else matters – úprimne, vo chvíli, keď som zas kuchtila, mi naozaj nezáležalo na ničom inom, len to úspešne dokončiť. A hneď máte lepší pocit, keď vás povzbudzuje aj Metallica.

Numb (Linkin Park) – no hej, aj vy trochu skrehnete, keď zistíte, že z vašej polievky sa stáva skôr kaša alebo rovno humus, než tekuté teplo.

Swing – swing je dobrý vždy a všade! Ale pri varení je to niekedy obzvlášť sranda. Hrá vám rýchla, rezká pesnička, olej na zásmažku vám už priam buble ale vy si uvedomíte, že ešte nemáte načistený cesnak.

Just like fire (Pink) – hej, obzriete sa a zistíte, že vám tá zásmažka horí.... ale nie srandujem! :D

We are the champions (Queen) – tak to hovorí samé za seba. Zásmažka v polievke, polievka sa dovára.

A v momente, kedy je už polievka hotová je vám už úplne jedno čo hrá, pretože tú agóniu ktorú zažívate pri pohľade na hordu riadov ktoré treba umyť nevylepší nič... No možno čokoláda na olovrant.

No a po veselej ceste k cícerovej polievke (ktorá mala ale šťastný koniec a podarila sa) som sa pustila do toho kolotoča ešte raz a začala variť druhý chod. To sa už nieslo v pokojnejšom duchu, ale čokoľvek varíte, vždy je dobré mať pri tom pustené nejaké skladby. A určite si pustite niečo milé a povzbudivé hlavne vo chvíli, keď oplachujete, čistíte (od krvi)  a krájate mäso a nenarodili ste sa s túžbou stať sa zrovna mäsiarom.

Milá situácia nastane aj vtedy keď odrazu vstúpi do kuchyne vaša spolubývajúca a ustarostene sa pýta, čo sa deje, s kým ste sa rozišli, keď počúvate Adele a plačete... lenže vy len krájate cibuľu.

A po úspešnom dovarení aj druhého chodu som sa pustila do ďalšej hordy riadov a potom sa v pokoji napapala... no v pokoji... Viete, ide Halloween. A tuto v Škótsku to ľudia prežívajú trochu inak ako u nás doma. Nie je to našťastie také šialené ako v Amerike, ale nemá to od toho ďaleko. Dôkazom toho je momentálna výzdoba našej kuchyne. Spolubývajúca (z Aberdeenu) objednala tony dekorácií ( a asi si nie tak celkom premyslela, či na to máme vôbec miesto). A tak teraz máme okná kuchyne prelepené obrovskými plagátmi s (naozaj hnusnými) príšerami, skrine polepené netopiermi a páskami s nápisom Zombie zóna (a keďže kúpila tri rôzne pásky a každá mala skoro šesť metrov, máme tým oblepené aj každučké dvere v byte, každučkú skrinku, ľadničku, stenu a dokonca aj sedačku). Skrátka, nemyslím si, že ešte niekedy v živote budem v tak zahalloweenovanej miestnosti ako som teraz. Ale kam tým smerujem, však? Nuž, jedna z vecí, ktoré Michelle s radosťou objednala bola imitácia odrezanej ruky z ktorej trčia kosti a šľachy a vyteká z nej krv. Hej, hej, hotová mňamka. A aby toho nebolo málo, vyzerá to tak, že jediné perfektné miesto pre túto nádheru je uprostred stola (resp. pultu) kde papáme. A tak som väčšinu obeda strávila odsúvaním tej veci z môjho zorného poľa, lebo hoci je to len imitácia, mäso sa mi pri tom najlepšie neje. :D (Ale musím povedať, že inak sa mi tá výzdoba fakt páči)

No! Ak ste to dočítali až sem tak gratulujem a ďakujem! :*  Ak máte ešte čas, kuknite si fotečky čo som dala na Zoneramu. Včera som sa bola trochu vyvetrať v lese a pri tvorbe týchto lesných záberov, som sa fajnovo okúpala v bahne a z bundy som to zoškrabovala ešte dnes ráno. Tak aspoň nakuknite, nech som si to oblečenie nezagabala zbytočne.

Majte sa pekne a ja sa zase ozvem :*



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára