piatok 2. marca 2018

O ryži a oblohe


Zvláštne, ako dobre sa píše všetko ostatné ak musíte písať esej do školy. Mne sa totiž blíži termín na ďalšiu, mám presne týždeň a tak si hovorím, napíšem článok. Navyše je teraz taký veľmi pokojný čas, vonku poletujú malilinké chumáčiky snehu, ja popíjam teplý čajík a som nacapená na radiátore. Dnes určite nikam nepôjdem, pretože vonku je riadna kosa. (Iste, iste, nie je  to taká kosa ako doma, ale aj tu sú cez deň mínusové teploty.) Navyše fúka taký vetrisko, že to znie ako keď pristáva lietadlo. Tak načo by sa jeden trepal von, keď môže byť doma a lepiť sa na radiátor, však? Teda aby som to uviedla na pravú mieru a vy ste zas len nekrútili hlavou, že áno Beki, ale ty mrzneš aj v dvadsiatich stupňoch... Tak viete čo? Kúpila som si minulý týždeň nový budík. (Asi pomaly starnem, lebo si hovorím, že je načase vstávať na ozajstný dospelácky budík a nie spať s mobilom tri centimetre od hlavy.) Ale! Ten budík je taký inteligentný, že mi ukazuje aj teplotu v izbe. A môžete si tipnúť. 18,2 stupňa (!!!) a to mi radiátor fičí od rána. Takže hej, zabalená v svetri, s čajíkom (už tretím) na stole a radiátorom pri nohách si spokojne ťukám do klávesnice.

Navyše mi dnes zrušili školu, zase, takže mám konečne čas. A práve som si uvedomila, že mi tento týždeň zrušili školu trikrát, t.j. ani som v nej nebola! Dobré nie? Najlepšie na tom je to, že všetky UWS campusy sú väčšinu týždňa zatvorené kvôli snehu.... ktorý tu my nemáme. Tak ako minule, okolie je skutočne riadne zasnežené, vlaky kolabujú a nikto nikam necestuje. Sranda ale je, že môj milý Ayr sa tvári, akoby sa to týkalo aj jeho a tak sa obchody zatvárajú o cca dve hodiny skôr. V preklade to znamená asi toľko, že pokiaľ si nenakúpite doobeda, neskôr budete hladní. A pritom nemáme momentálne žiadny sneh. Lebo aj ten poprašok čo padá sa roztopí skôr, ako dopadne na zem. Ale na druhej strane máme celé polia snežienok, narcisov a krókusov. Takže počasie má tak trochu schizofréniu, ale inak je to milé. A hlavne je sranda pozorovať ako to počasie vnímame ako “jednotlivci“. Keďže počasie je téma, ktorá nás asi nikdy neomrzí. Zatiaľ čo Riina chodí s rozopnutým kabátom a nad kolabujúcou dopravou prevracia očami, lebo veď jej mama musela chodiť do roboty na bežkách, Alba sa pri každej možnej príležitosti dotýka tej trošky snehu čo napadne. Keďže má sneh asi raz do roka.  To v stredu sme šli z kina, opäť dávali priamy prenos z Royal Opera House v Londýne a moje srdiečko plesalo. Boli sme na balete podľa Shakespearovej hry Winter´s Tale. (Budúci týždeň ideme na operu Carmen.) Bolo to úžasné, krásne, dojemné, opäť som si zaslzila a samozrejme som z toho bola taká nadšená, že polovicu cesty do kina som preskákala. Doslovne. Veď ma poznáte. Lenže keď sme odchádzali z kina bolo asi pol jedenástej a vonku zima ako na Sibíri. Celý čas sme sa ponáhľali, aby sme došli na intrák čím skôr, až do momentu, kedy si Alba nevšimla zasnežený trávnik. A tak sme zastali a počkali až sa dostatočne nateší a uháňali sme ďalej.

Keď už som pri tom kine. Asi pred dvoma týždňami sme si boli pozrieť The Shape of Water. Videli ste to? Ak nie, odporúčam. Je to krásny, perfektne spravený film, ale poviem vám úprimne, mne prišiel divný. Páčil sa mi, ale na druhej strane som z neho mala také neurčité pocity. Tak skúste vy a potom mi poviete.

Okrem kina a (občasnej) školy klasika, pracujem. Je pravda, že tento týždeň som pracovala len v pondelok – to som ešte nevedela, že mi zrušia celý týždeň školu, takže už sa aj teším do práce. Len dúfam, že takýto postoj mi vydrží až do dôchodku. Nech už budem robiť čokoľvek... super je ale aj to, že keďže končíme o piatej, kým upraceme a zamkneme, väčšinou odchádzam práve v čase, keď zachádza slnko a niekedy sa nestíham diviť, čo to robí s oblohou. (Pravdepodobne ste si už všimli tých pár fotiek, čo občasne hodím na fb. Pre prípad že nie, tak tu je taká mini ukážka.)


No a na záver snáď ešte spomeniem drahú kuchyňu a zopár študentských zážitkov. V prvom rade, môj kuchynský objav mesiaca. Celý čas ma štvalo, že sa mi nikdy nedarila dobrá ryža. Nie že by som ju nevedela uvariť, nikdy nebola moc tvrdá alebo rozvarená, ale skrátka som ju nevedela  nijako dochutiť. Skúšala som soľ, vegetu, také tie zeleninové kocky a nič. Nechutila mi. Už som začínala byť zúfalá, že po roku a pol samostatného varenia som nedospela ani len k úspešnej ryži a viete čo som nakoniec zistila? To nie že by som bola blbá na ryžu, ale mne skrátka nechutí basmati ryža!!! A tak som kúpila miesto nej arborio, šľahla to do vriacej vody s trochou soli a aha aký som kuchár! Hneď mi to chutilo. Takže povzbudenie pre začínajúcich kuchárov. Ak sa vám niečo nedarí, to nie je vaša vina. Proste vymeňte surovinu! :D  

Ďalšia vec je, že sa zo mňa, na moje vlastné prekvapenie,  pomaly stáva vegetarián (hoci podľa môjho súkromného mini prieskumu tak väčšinou dopadnú všetci intrákoví študenti.) Nie, že by som vynechávala mäso, alebo by mi nedajbože nechutilo!!! Počkajte až prídem domov a babina spraví rezne. Ale začala mi dosť chutiť zelenina na všetky možné spôsoby. Navyše teraz varím asi tak raz do týždňa, keďže obedy mám v práci (áno, milujem svoju prácu) tak si mäso ani tak často nerobím.

No a posledná smutná správa, minulý týždeň som si spravila (a následne samozrejme spapkala) posledný puding, čo som si doniesla z domu. Takže už je asi pomaly čas zájsť si domov po ďalší. :) Navyše moje čajíky tiež už pomaly dochádzajú a na tento ich úžasný breakfast tea som si ešte tak celkom nezvykla. Ale musím si počkať ešte také dva mesiace, hoci mám dojem, že aj tie ubehnú ako voda. A dovtedy sa mi snáď podarí napísať ešte zopár článočkov, tak ak by ste ich niekedy hľadali, nájdete ich tu. :)

Zatiaľ sa majte pekne a nezmrznite! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára