pondelok 27. augusta 2018

O teplotných rozdieloch, nákupe cigariet, kradnutí wifi alebo jednoducho o prvých dňoch


A opäť som raz tu. Po dlhej dobe zas ťukám článok o mojej ceste do Škótska. Zdá sa mi, akoby som ten posledný písala len včera... Aj na tento sa chystám už odkedy som prišla, ale poviem vám, že doteraz bolo všetko také nové a hektické, že som si na to poriadne ani nenašla čas. Ale teraz, sediac v kaviarni pri teplom čajíku, mám konečne čas a trochu kľudu a môžem vám napísať ako sa začal (alebo ešte stále začína) môj tretí rok v Škótsku...

Ako mnohí viete, pricestovala som vo štvrtok. Ako inak, zobudila som sa už o štvrtej ráno, hej hej cestovná horúčka bola v plnom prúde, ale aspoň som mala dosť času na prípravu a trochu paniky navyše.  Na letisko sme vyrazili okolo pol desiatej, vyprevádzala ma celá rodinka. :) Už tam sa začala sranda, lebo Beki prvýkrát kupovala cigarety. Kamarát ma poprosil, či by som mu nedoniesla za kartónik a ja že jasné, nie je problém. No, lenže poznáte ma. V živote som cigarety ani len v ruke nedržala, takže samozrejme, že deň predtým som nemyslela na nič iné, pri nákupe som sa cítila ako najväčší kriminálnik a už som videla ako ma na letisku naháňajú vlčiaky. S malou dušičkou som prišla k okienku a spýtala sa tety či predáva cigarety aj po kartónoch. Pohľad čo na mňa hodila asi ani netreba popisovať a tak som jej presne popísala značku a tip cigariet čo mi napísal kamarát a spokojná sama so sebou som schňapla balíček. Lenže jasné, to by som to nebola ja, keby sa niečo nepokazilo, takže v tu ranu sa tete zasekla čítačka na kartu. Poznáte ma... v tom momente mi nabehol pot po celom tele, lebo veď o chvíľu mi otvoria bránu, ešte som chcela nejakým zázrakom narvať cigarety do kufra (aby ich vlčiaky tak ľahko nevyňuchali), do toho na mňa teta škaredo pozerala a tak si viete predstaviť ten infarkt rútiaci sa priamo na mňa.


Ale samozrejme, nakoniec to dopadlo dobre, žiadny infarkt ani vlčiaky a tak som spokojne nastúpila do lietadla. Let aj následná cesta vlakom prebehli dobre a tak som niečo po piatej dorazila na známu stanicu v Ayri. Predtým som však ale zažila teplotný šok, lebo jasné že do lietadla som si napochodovala v kraťasoch (keďže ako je známe, doma bolo v tom čase také teplo, že rifle by som na seba ani nenatiahla) a hneď na letisku som sa zašila na záchody a kraťase vymenila za dlhé gate a hrubý sveter. Lebo prečo nie, v Edinburghu 12 stupňov, dážď a vetrisko... Všeobecne je tu počasie dosť šialené, v jednom kuse prší, fúka a hneď na to na chvíľu vykukne slniečko. Úprimne, čo ma ale deptá najviac je fakt, že som tričká s krátkym rukávom vymenila za bundu. Akože normálnu bundu! V auguste! (???)

Na stanici ma už čakala Riina a tak nasledovala cesta do nového bytíku. Poviem vám, taká som rada že sa nám podarilo ukoristiť ho. Je síce maličký, ale aspoň sa jednoduchšie zútulní. :) Moja izba je už hotová, veci vybalené, fotky polepené a svetielka rozvešané, takže si pomaličky zvykám. Včera sme sa stretli s tetou ktorá nám byt prenajíma a je to veľmi milá pani, takže aj z toho mám veľkú radosť! Postupne sa udomácňujeme, zvykáme si, kupujeme sviečky (lebo áno, sviečky boli jeden z podstatných dôvodov, prečo sme chceli byt) a učíme sa používať karty na elektrinu a plyn. Riina, keďže je Fínka, začala rovno vymýšľať z čoho by tak mohla vyrobiť prvoplánové štamprdlíky, keďže sme ich ešte nestihli kúpiť.  Tak svietnik po vyhorenej sviečke bol tiež jedna z možností, to len aby ste mali predstavu :)

Je ešte veľa vecí, ktoré potrebujeme ohľadom bytu vybaviť a zariadiť, ako napríklad internet. Ten tu ešte nie je zavedený a tak potrvá nejaký čas kým ho budeme mať. Poviem vám úprimne, že to nie je zrovna najľahšie byť takto čerstvo po príchode bez internetu, ale chvalabohu za modernú dobu a wifi zdarma v každej kaviarni. A tak chodíme s Riinou na pár hodín denne usrkávať kávičku a kradnúť wifi. Ale „čarovné“ je to aj v tom, že keďže sme bez internetu, večery trávime tak trochu v retro štýle, napríklad hraním kariet, alebo počúvaním rádia. Naposledy sme našli stanicu, na ktorej rozprávajú škótštinou, ale že škótštinou škótštinou. Poviem vám, ani slovíčko sme nerozumeli...

Niektorí ste sa ma pýtali, ako to vyzerá s mojou prácou v poľskej kaviarni. Nuž, ako som zistila včera, tak zatiaľ nijako, takže budem skúšať inde. Ale nevadí, aspoň si môžem povedať, že začínam „nanovo“ v novom bytíku a snáď teda aj s novou prácou. (Neviem síce, ako veľmi mi táto myšlienka pomôže, ale veď buďme optimisti však... :)) Na druhej strane mám teraz aspoň čas trošku sa porozhliadnuť po okolí kým mi začne škola, takže nakoniec je to asi predsa len na niečo dobré. :)

A to je asi tak všetko (ako by povedal Forrest Gump). Článok teda odosielam z útulnej kaviarne, keďže to je momentálne spôsob ako tu trávim upršané poobedia. Predvčerom bol zatiaľ jediný slnečný deň (hej hej, srdiečko mi plesalo) a tak sme sa boli prejsť na pláži. A predstavte si, len tak z piesku „vyrástli“ ruže. Bol to krásny pohľad, slnečný deň a ružičky na pláži. Tak vám pridám jednu-dve fotky, aby ste to videli aj vy :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára