streda 26. septembra 2018

O novom bytíku a škole

Tak teda konečne, takmer po mesiaci zas ťukám do klávesnice. Úprimne, v počítači čakajú už dva rozpísané články a čakajú tam už dobrých pár týždňov, ale (na moje vlastné sklamanie zo samej seba) som sa k nim nejako nevedela dokopať. Momentálne sa nachádzam v takom čudnom móde, kedy sa snažím usporiadať si myšlienky a nabehnúť na nejaký normálny “časový režim“ či harmonogram s aktivitami. A poviem vám, nie je to také jednoduché akoby si človek myslel. To viete, štyri mesiace (takmer) nič nerobenia spravia svoje. A naraz som sa ocitla tu, veci sa dali do pohybu a až mňa samú zaráža, ako som sa v tom zamotala. Takže som si povedala stačilo, že mesiac odkedy som prišla je dosť dlhá doba na “pofľakovanie sa“ a konečne treba začať niečo robiť. A myslím, že článok takto z rána je na začiatok celkom fajn. Navyše vám budem môcť konečne rozpovedať čo-to o našom bytíku, (lebo presne to je ten článok ležiaci v prachu počítača už dva týždne) a zároveň ako mi vyzerá tento rok škola.

Bytík
Začnem asi tak všeobecne, aby ste si mohli spraviť aspoň akú-takú predstavu. Bývame na druhom poschodí trojposchodovej bytovky. Lokácia je naozaj super, lebo to mám päť minút do mesta, desať do školy a pätnásť na pláž. Navyše sme schované v menšej uličke, takže k nám nedolieha ani hluk od cesty a rovno pod bytovkou je malý obchodík so všetkým, čo vám len napadne. Je to taká prvá pomoc v prípade, že vám chýba niečo do kuchyne, alebo ako sa stalo pred pár dňami nám, elektrina. To vám je totiž taká sranda, my nemáme plyn a elektrinu na faktúru, ale musíme si nabíjať také malé čipové karty určitou sumou a pokým sa to neminie, tak môžeme elektrinu používať. V opačnom prípade proste svetlo a teplo nebude, pokým to zas nenabijeme. No a tak sa stalo, že jedno ráno, ako som si tak sedela na gauči a chlipkala čaj, začalo niečo hrozne hlasno pípať. Chvíľu som to ignorovala, lenže pípanie sa po určitom čase vždy opakovalo. Už som začala pomaly nadávať na susedov alebo smetiarov, ale potom som s hrôzou zistila, že nám vlastne “pípa karta“ od elektriny, lebo na nej ostalo 20 centov. Tým pádom aj zuby by sme si umývali v studenej vode. A tak poď ho pomaly v pyžame do obchodu a len som ďakovala bohu, že ho máme päť krokov od brány.

Osadenstvo bytovky je tiež vcelku zaujímavé. Máme susedov ktorých počujeme, ale nevidíme. Napríklad jeden pán bývajúci nad nami má vo zvyku robiť každý večer o siedmej diskotéku pre celý barák. Hudba je dosť zvláštna, ale keďže to nikdy netrvá dlhšie ako hodinu, nikto si z toho nič nerobí. Ďalší susedia čo bývajú oproti sa poväčšine vždy za niečo doťahujú s poštárom ale nikdy sme ich nevideli, opäť len počuli. No a napokon je tu sused “cyklista“. Síce nevieme v ktorom byte býva, ale či je alebo nie je doma sa dá určiť podľa toho, či mu pod schodmi  „parkuje“ bicykel. Veru, vcelku sa teším na moment, kedy konečne nejakého suseda uvidíme. Ale ako človek, ktorý vyrastal v rodinnom dome konečne viem, čo to naozaj znamená mať susedov. Keď v jednu a tú istú chvíľu jeden sused vysáva, ďalší (najlepšie nad vami) počúva hudbu a do toho poskakuje, vo vedľajšom byte kričia deti a do toho sa snažíte v kľude čítať o práve.

Celý byt je ale veľmi útulný, konečne môžeme páliť sviečky, takže v zásobe máme vždy aspoň jeden balík s 50timi sviečkami. Obývačka je vcelku veľká, gauč, spolu s konferenčným stolíkom tu už bol. Jediné, čo nám tam chýba je nejaký jedálenský stôl, keďže kuchyňa je malinká a v izbách nemáme ani písacie stoly. A tak už nejaký ten týždeň podnikáme výpravy na získanie jedálenského stola so stoličkami a poviem vám, nemyslela som si, že by to mohla byť taká sranda. Chápete, dve študentky v novom byte potrebujú stôl. Ale bolo by fajn vedieť aké rozmery by mal mať, aby sa zmestil do rohu obývačky. No a ako sa meria veľkosť stola do izby, keď študentky nemajú meter? Lakťami! V každom obchode čo sme boli si Riina pekne vyhrnula rukáv a “odlakťovala“ si dĺžku a šírku stola a doma to isté. Pekne šírku deky položenej na zemi aby sme aspoň približne vedeli či sa nám stôl zmestí. (Lebo merať stôl takto klasicky lakťami je očividne jednoduchšie ako zbehnúť do obchodu a kúpiť meter, však? Zvlášť, keď jeden je priamo pod domom).

Ďalšia úžasná miestnosť v našom byte je kuchyňa. Maličká, ale pre nás tak akurát. A čo je skvelé, je len naša! Žiadni spolubývajúci rozlievajúci smoothies a vodu po dlážke a špinavé hrnce v umývadle štyri dni. Ani si neviete predstaviť ako ma to teší. Ale čo mi spôsobuje najväčšiu radosť? PRÁČKA! Máme vlastnú práčku. Práčku, ktorá veci naozaj čistí miesto toho že ich celé zašpiní ako som mala to šťastie na intráku. Chvíľu (rozumej prvé pranie) nám trvalo, kým sme prišli na to ako sa práčka používa. Lebo viete, návod k tomu nedali, Beki a technika a práčka má na sebe kopec programov a koliesok. Ale nakoniec sme si našli ten správny program a používame ho univerzálne na všetko prádlo. Prvé pranie bola sranda, lebo zrejme sme nevybrali ten najlepší program, nakoľko to trvalo až podozrivo dlho a hádzalo to celou práčkou, takže sme to furt chodili kontrolovať, ako dvaja blázni sme čumeli do bubna práčky (akoby nám to k niečomu bolo, však) a len sa modlili, aby sa nám práčka nerozbehla po byte. Ale našťastie pranie dopadlo dobre a odvtedy si spokojne perieme kedy sa nám zachce :).

Takže keď to zhrniem, mám veľmi rada náš byt. Moju izbietku som nadškrtla už predtým, je útulná, plná fotiek a nábytok je veľmi podobný ako ten čo mám doma, takže sa mi zvykalo o niečo ľahšie. Ešte je tu mini kúpeľňa s modrými kachličkami a Riinina izba. Obe sme veľmi rady, že sa nám ho podarilo ukoristiť. Je to totiž niečo celkom iné, než bývať na internáte. :) Nehovoriac o tom, že obývačku a kuchyňu máme na “slnečnej“ strane, z čoho sa veľmi teším, lebo keď svieti slnko je tam teplučko a navyše každé ráno mám z okna nádherný výhľad! :)





Školička
Keďže mi škola funguje už dva týždne, bolo by fajn povedať niečo aj o nej. Tento rok mám školu len dva dni v týždni, utorky a štvrtky. V utorok mám dlhý deň, dva predmety po sebe a nemám tam ani veľmi priestor na prestávku. Jeden predmet je Screen Adaptation čo je hodina, ktorú mám rada, pretože je o písaní.  V podstate pracujeme na prerobení krátkych poviedok do scenárov čo je super a navyše nás učí veľmi milý profesor z prvého ročníka. Hneď po tom mám Digital Filmmaking, čo je predmet ktorý mám každý rok a tvoríme na ňom krátke filmy. Tento semester začíname dokumentom, takže momentálne pracujem na námete na krátky dokument o Charity Shops, ktoré sú v Ayri. Uvidím, čo z toho bude. No a vo štvrtky mám veľmi zaujímavý predmet Media Law. Je to čisto teoretický predmet s kopou čítania a poviem vám úprimne, že štvrtine textov bez slovníka jednoducho nerozumiem, ale aj tak ma ten predmet baví. Profesor je úplné zlatíčko, snaží sa hodinu spraviť zaujímavejšou ako sa len dá a navyše je ten predmet veľmi praktický. Inak sa v škole nič nezmenilo, občas sa trochu stratím na chodbách, lebo stále je to rovnaké bludisko ako vždy, ale aspoň sa tam nenudím :).

Takže asi toľko k bytíku a mojej škole :). Inak je všetko oki- doki, (alebo aj lepšie, ako mnohí viete) :). Žiaľ, robotu stále nemám a hoci usilovne hľadám, zatiaľ sa nikto neozýva. Keď som to včera počítala, celkovo som bola asi v štrnástich kaviarňach v meste (takže asi tak v každej, čo tu je), ale zatiaľ bez odozvy. Chystám sa prerobiť si životopis a skúsim aj iné miesta ako kaviarne, tak uvidím, držte palčáky. Pomedzi to sa snažím nájsť aj niečo príbuzné odboru čo študujem, ale je veľmi náročné nájsť niečo platené, tak skúšam dobrovoľníctvo. Prihlásila som sa na Festival Krátkych Filmov v Edinburghu a včera mi došiel mail, že ma prijali, tak sa veľmi teším. Je to na prelome októbra a novembra a tento utorok je prípravné stretnutie, tak bude zas ďalší výlet. A ešte sa mi podarilo prihlásiť sa ako komparzista do filmu, ktorý točí jedna škótska hudobná skupina, tak obzvlášť na to som veľmi zvedavá. Dúfam, že v zábere nebudem veľmi často, ale aspoň konečne uvidím, ako to vyzerá na nejakom reálnom placi :) a aspoň budem mať zas o čom písať... snáď.

A to je už naozaj všetko, čo by som vám nateraz povedala, takže ak ste to dočítali až sem vám ďakujem :) Tento mesiac ubehol extrémne rýchlo, stihla som tu mať dokonca tri návštevy zo Slovenska, z čoho sa veľmi teším, mali sme tu Medzinárodnú Leteckú Show a podarilo sa mi (nám) trošku pocestovať po okolí, takže písanie som trošku zanedbala. Ale pokúsim sa polepšiť a písať pravidelnejšie, takže pokiaľ si budete chcieť niečo prečítať, nájdete to tu :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára