štvrtok 14. septembra 2017

Kaktus menom Pedro a bombička na záver

Momentálne sedíme s Riinou v kuchyni a pracujeme. Teda, ona reálne pracuje a ja už dobrých desať minút predstieram že pracujem a miesto toho premýšľam, čo všetko chcem napísať na blog. Termín na biografiu hlavnej postavy mám do zajtrajšej polnoci, takže to vidím tak, že si ráno privstanem, pôjdem do knižnice a budem dúfať, že to študijné prostredie ma prinúti začať pracovať naozaj. V podstate to mám už celé premyslené, urobené poznámky na celú stranu, plus na milión ďalších papierikov, ale po dnešnom dni v škole tomu nedokážem dať ucelenú, zmysluplnú podobu. Ďalšia vec je, že som začala chystať článok už pred pár dňami, lebo sa toho udialo vcelku dosť, ale nemala som čas. Ale keďže z času na čas treba dokázať aj existenciu prokrastinácie, teraz je ten najvhodnejší čas na napísanie článku. 
Toš toľko na úvod...

Ale začnem pekne po poriadku...

Tento týždeň som mala prvýkrát školu.  Prvý semester mám (ako minule) tri predmety a to v pondelok, štvrtok a piatok. V pondelok som teda začala prvým z nich a to scenáristikou. Veľmi preveľmi sa z tohto predmetu teším, dôvod asi veľmi popisovať nemusím.  Okrem toho, že teda ľúúbim písanie, máme skvelého a veľmi vtipného profesora. Ďalšia vec  je, že tento predmet mám len nasledujúcich päť týždňov, ale za to veľmi intenzívnych. Ako prvú domácu úlohu mám nie do pondelka, ale ešte do tohto piatku napísať biografiu hlavnej postavy a k tomu načrtnúť o čom bude môj scenár. A do nedele, musím potom prečítať tieto biografie všetkých ostatných štyridsiatich študentov a napísať k nim komentár. Dobré nie? Ale teším sa aj tak. Jediné čo ma desí je, že dnes som pravdepodobne prišla na to, prečo to trvá tak krátko... Odpoveďou je Short film, čo je môj ďalší predmet. Dnes som to mala prvýkrát a musím povedať, že po prvej hodine a následnej prestávke som na malú chvíľu zvažovala, či sa vôbec do triedy vrátim :D Keď som si čítala ten skromný desať stranový harmonogram na prvý semester, týždeň za týždňom a množstvo prác, ktoré musím na každý týždeň mať hotové, respektíve mať natočený materiál, a plus tri termíny na skúšky ešte pred Vianocami, poviem vám, mala som čo rozdýchavať. Tretí predmet ktorým sú filmové žánre, mám mať v piatky, ale keďže zajtra učiteľka chýba, musím len poslať rozbor filmu. Chvalabohu je tým filmom La La Land a nie pokračovanie Votrelca!  Takže zajtra ráno si pekne sadnem do knižnice a budem usilovne pracovať... Dúfam. A keď nič iné, aspoň sa budem kochať všetkými tými knihami. 

Myslím, že som to už raz spomínala, ale zbožňujem našu knižnicu! Je tam toľko kníh o filme a nie len o ňom, o všetkom! Navyše keď som si tam pred pár dňami požičiavala knihy, objavila som tam sekciu so starými knihami. Ale akože starými starými! Také tie čo tak moc ľúbim. Strany zažltnuté, každá jedna smrdí (mne vonia) a jeden aby sa to bál vybrať, že sa to rozpadne. Sú tam zväzky o tom, ako pestovať zemiaky na záhrade, prípadne ako pripraviť rôzne odvary z byliniek, ktoré asi dnes už ani nerastú, ale aj klasické diela. Skrátka poklady! Z knižnice som si to namierila do Hub-u. Neviem, ako by som to mohla preložiť, lebo som zistila, že už aj na Slovensku, alebo v Čechách ľudia používajú výraz HUB. Skrátka, u nás je to novootvorená miestnosť, ktorá funguje ako taký obchodík zadarmo. Sú tam veci, ktoré tam priniesli študenti ktorí ich už nepotrebovali, ale je to mega super! Je tam všetko z kuchynských vecí od riadov, cez príbor až po hrnce, alebo utierky. Sú tam deky, kancelárske potreby, alebo aj toaleťák! Je to super, ale je  pre mňa dosť čudné tam len tak prísť a niečo si zobrať. Len tak, zadarmo. Naposledy som si tam tak ukoristila prenosný hrnček na kávu, čo som sa mega tešila, alebo nožničky. A dokonca rúžové, také šťastie som mala! :D zajtra tam asi zas skočím trošku nakúpiť. :D Takže asi toľko o mojej školičke. Som zvedavá na ten tretí predmet.

A čo ešte je nové? Hm... mám nové rastlinky. Kúpila som si ich začiatkom týždňa a musím povedať, že už počas prvého dňa mi priniesli veľa radosti. Doslovne. Lebo to by som nebola ja keby som nevymyslela nejakú hovadinu. A tak som sa rozhodla svoje kvetinky pomenovať. A aby to bolo originálne rozhodla som sa, že jedna dostane fínske a druhá španielske meno. Keď už tu teda fungujeme takto multikultúrne, však. Spýtala som sa dievčat, aké mená mali v ten deň v kalendári. Tento plán sa nakoniec nie celkom osvedčil, keďže Riina mi napísala meno, ktoré som ani po desiatich minútach nevedela prečítať. Vravela ale, že deň predtým mali Taimi, čo by malo znamenať malá rastlinka po fínsky. A tak sa môj červený kvietok volá Taimi. A kaktus... nuž.. Pôvodne dostal  meno Pedro. Ale zhodou náhod, okolností a šialeného telefonátu s mojou sestrou :) sa nakoniec volá celým menom Pedro Rodrigo Javier Fernandez. (Určite si vygooglite meno Javier Fernandez.) Áno, smejem sa ešte teraz keď to píšem a môžem vás ubezpečiť, že jedna zo šialených vlastností mojej najnovšej postavy bude pomenovávanie rastlín.


Takže hej, mám sa tu dobre, spolu s mojimi rastlinkami. (Ktoré dúfam prežijú dlhšie než týždeň.) Len ma trošku deprimuje počasie, ktoré je buď upršané, alebo veľmi upršané. Navyše tu máme osem stupňov, takže momentálne sedím omotaná v deke a pravdupovediac mi šklbe prstom aby som si zapla kúrenie. Mám pri sebe už tretí čajík z ktorého pomaly usrkávam. Jediná výnimka bola v sobotu, čo bol doslova jediný deň, kedy nám tu svietilo slniečko a bolo takmer dvadsať stupňov! A tak sme sa vybrali na pláž a bola to nádhera.




V kuchyni sa mi taktiež darí, baví ma to, a pomaly prichádzam na to, že varenie sa pre mňa stáva upokojujúcou činnosťou. Najmä dnes mi padlo vcelku dobre urobiť si cookies-ky, po tom výplachu mozgu v škole. Takže aj to je fajn, a tú malú habaďúru kedy sa mi z varenej ryže poradila doslova ryžová kaša spomínať nebudem ;).

No a sľúbená bombička na záver, pokiaľ ste to vydržali až sem. Včera som mala stretnutie s jednou dievčinou zo školy, ktorá tu študuje už tretí rok žurnalistiku a je z (fanfáry) Košíc!!!! Takže po roku som tu našla slovenskú dušu a veľmi sa z toho teším! Posedeli sme si v obľúbenej poľskej kaviarničke (kde som mala mimochodom prvýkrát kávu so sójovým mliekom, keďže bezlaktózové nemali, ale už nikdy v živote takú chybu neurobím.) A bolo to veľmi fajn J

Teda asi toľko milí moji slovenskí priatelia (a rodinka) a vidíme sa pri ďalšom článku. (Alebo mi môžete aj napísať, čo tiež veľmi poteší!) :D papikyyy :*



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára