nedeľa 14. januára 2018

Späť do škótskych koľají

Milí moji kamaráti, rodinka, čitatelia... :)

Opäť sa raz hlásim z maličkého veterného Ayru, kde som práve začala druhý semester druhého ročníka. (Že fu!) Úspešne som sa sem dopravila v stredu večer po naozaj dlhej a nervóznej ceste, počas ktorej som si len potvrdila, že lietanie mi spôsobuje ujmu na psychickom zdraví. Dve noci som takmer nespala a v deň odletu som bola nervóznejšia než pred mojim prvým letom. Jednak kvôli batožine, (lebo jedna nemenovaná spoločnosť, okrem rušenia a zmien letov mení aj pravidlá pre batožinu) a čiastočne aj kvôli prestupom. Letela som dvoma lietadlami, z BA do Bruselu, kde som mala cca 40 minút na prestup, (áno, áno, už vidíte tú paniku v mojich očiach), nevraviac o tom, že na letisku v Bruseli majú všetci pocit, že francúzština je jazyk svetovejší než angličtina a preto na vás zo zásady hovoria len po francúzsky. Keď som konečne dobehla k bráne, ktorá bola asi dva roky od vstupnej haly, hlas v rozhlase oznámil, že let sa posúva o viac než hodinu... Bomba. To už ma začal zmáhať hlad, ale keďže pri “mojej bráne“ bol len jediný malinký stánok s občerstvením v ktorom ste našli akurát tak toast so syrom a kilom majonézy za 5,90 povedala som si, že radšej ostanem o hlade... 

Konečne sme sa dostali do lietadla a počas tej hodiny a pól som zas raz takmer urvala opierky na ruky, lebo to s nami niekoľkokrát veľmi fajnovo zatriaslo a ja som ku všetkej smole a zúfalstvu zistila, že jediný film, ktorý som si stiahla na rozptýlenie sa mi do mobilu stiahol bez zvuku (???!!! nechápem, ale u mňa je možné všetko). Z Bruselu som si zaletela do Glasgow a po dvoch, hodinu a pól dlhých letoch, ma ešte čakala cesta autobusom a ešte jedna hodina vlakom ku mne. Dorazila som niečo po jedenástej a po krátkom zvítaní s fínsko-španielskymi spolubývajúcimi a telefonáte s rodinkou som spokojne zaľahla. (S radostným zistením, že môj kaktus Pedro stále žije... Zistenie že pri mne zakape aj kaktus by som už asi fakt neprežila...)

Prvé dni som trávila klasicky nákupmi, upratovaním a dokonca som stihla vo štvrtok aj školu. Od včera som zas začala pracovať v kaviarni, takže sa radujem :) A teraz ma čaká hlavne škola, mám všetko nové premety, takže som veľmi zvedavá.  


Pomaly si zvykám na angličtinu všade naokolo a opäť sa zabieham do škótskeho systému. Po Vianociach to ide vždy o málinko ťažšie, lebo ten jeden mesiac je veľmi intenzívny a nabitý všetkým možným, ale pôjde to :) A ja som hlavne vďačná za ten úžasný mesiac doma!

Opäť raz krásne Vianoce, ešte aj Mikuláša som stihla, pečenie s babinkou, zdobenie perníkov (to by som mohla robiť celý rok) a stromčekov, stretnutia s vami, zopár vianočným večierkov, konečne som zas veľa čítala (to bude asi článoček sám o sebe), dokonca som stihla aj Ceilidh na Slovensku, bola v kine, nemusela som prať v rukách, veľa piekla, papala domáce mňamky (no... papala je asi slabé slovo, ale kedy inokedy ak nie na Vianoce, však :D), oslávila Nový Rok na troch rozličným miestach, dozvedela som sa od vás novinky a udalosti, kvôli ktorým sa teším na leto už teraz a aj narodeninky som si pooslavovala s vami! Takže len veľká vďačnosť a dobitie bateriek na prichádzajúci semester. Nehovoriac o super darčekoch ktoré som si sem priniesla a ktoré mi čas tu spríjemnia ešte viac. Ako napríklad knižky a hlavne nový termofor. Och to vám je vecička! Ak rozmýšľate nad darčekom pre niekoho, komu je stále zima, určite kúpte termofor. Ja som ho dostala na Vianoce a je to najlepšia vec na svete! (Navyše dnes už zoženiete aj také, čo vyzerajú viac ako plyšáci, než vak na horúcu vodu, ale o to lepšie to je. Ja mám taký so psíkom, a hneď sa mi lepšie teplejšie spí :))



Tak asi toľko na úvod k druhému semestru. Jediné, čo ma mrzí je, že som tento rok nestihla poriadny sneh, ale tunajšia predpoveď varuje pred snehovými prehánkami. Tak som zvedavá koľko milimetrov cukru tu napadne :) Potom o tom možno napíšem. Zatiaľ sa majte pekne a píšte mi ako sa mávate :*





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára