nedeľa 23. mája 2021

Začínať odznova

 Ani neviem ako mi to napadlo. Krájala som si syr (áno bezlaktózový, nebojte sa) na chleba a zrazu ma len prepadla myšlienka... vieš o tom, že si kedysi písala blog? Čas je zvláštny. A čo sa týka času za posledný takmer rok, pre mňa je to jedna veľká čierna diera. Netuším, kde sa posledných dvanásť mesiacov prepadlo. Ale myslím, že už ani netreba písať o tom, aký bol rok 2020 a aj začiatok 2021 hektický. Pre mňa čas od júla minulého roka tak nejako vysublimoval. Prešla som si rozchodom, a teraz je to asi prvýkrát čo niekde verejne hovorím (píšem) tie slová. Niežeby som to držala v tajnosti, ale ako som spomínala veľakrát, ja nie som príliš veľký extrovert čo sa týka zdieľania súkromia na internete, na to mám denníky. Ale dnes, v toto upršané Bratislavské ráno som si povedala, že napíšem pár slov o tom, ako sa posledné mesiace mávam, keďže pár z vás sa ma pýtalo, či sem ešte niekedy niečo napíšem. Tak sa pokúsim, ak dovolíte.

Pred chvíľou som si prečítala posledný článok ktorý som sem napísala v októbri. Naivne som si myslela, že sa mi podarí opäť ožiť môj prachom zapadnutý blog a opäť raz písať pravidelne. Ale nešlo to. Blog som začala písať po príchode do Škótska. A hoci prvé dva roky tam sa točili najmä okolo školy, výletov, cestovania hore dole medzi Bratislavou a Ayrom, tie ďalšie dva už zahŕňali aj trochu iné zážitky. A sú stále tam. Nechcem ich odtiaľ mazať, napriek tomu, že sa zmenilo tak veľa vecí. Ale asi je pochopiteľné, že som sa na blog veľmi nehrnula, nevedela (nevládala) sa na to dívať. A viete čo, prešiel už takmer rok a ja sa na to stále nevládzem dívať... ale lepší sa to.

V septembri minulého roka som začala piaty ročník v Škótsku. Nečakane a veľmi spontánne, ale teraz som neskutočne vďačná, že som mala niečo, čo mi zamestnávalo mozog už vtedy. Vrátila som sa do Ayru, nasťahovala sa k jednému šialenému a úžasnému človeku (neprevracaj tými očami :P) a plánovala dokončiť školu aj vodičák tam. Nepodarilo sa. Koncom októbra som nechala všetko tak, a stihla posledný let z Edinburgu do Bratislavy mysliac si, že v januári som tam späť ako na koni. Hm.. nie. Je máj a ja som stále doma. Rozhodne sa nesťažujem. Som vďačná že som mohla a môžem byť doma s našimi, rozhodne je to po štyroch rokoch zmena na ktorú sme si zvykali všetci. :) V škole som úspešne dokončila oba semestre a teraz som začala pracovať na diplomovej práci. Píšem knihu. V podstate adaptujem scenár, ktorý som napísala minulý rok ako záverečnú prácu. Mala by to byť novela a keďže mám na odovzdanie tak dva mesiace, predpokladám, že púšťať sa do väčšieho formátu by bolo skutočne odvážne. Je to príbeh inšpirovaný životom mojej babičky takže viem, že práca na tom neskončí termínom diplomovky. Chcela som to napísať už odkedy som bola malá a teraz som sa do toho konečne pustila. Malú tichú scenárovú kostru už mám pripravenú, ale samozrejme, písať knihu a scenár je niečo celkom iné. Mám pred tým veľký rešpekt, ale zároveň sa z toho veľmi teším. :)

Čo sa týka môjho vodičáku, skončilo to asi pri štyroch jazdách. Potom sa zas všetko zavrelo. Takže hoci už mám najazdený takmer celý počet hodín ktorý je potrebný na skúšku, je mi to na nič, pretože nemám zatiaľ ani test z teórie a praktický už vôbec nie. Minulý mesiac som obvolávala školy v BA aby som zistila, či je nejaká šanca dokončiť si to tu. Hm... nie. Bolo mi povedané každou autoškolou, že keďže boli celé mesiace zavretí, kopec žiakov čaká na jazdy z ešte pred roka a vraj ani nikomu neodporúčajú aby s tým začínali tento rok. Takže super, vodičák zatiaľ nebude.  Mrzí ma to, ale verím tomu, že jedného dňa sa mi to konečne podarí. A keď raz za 80 rokov našporím na ten starý žltý minicooper, rada vás povozím :D Medzičasom mám aspoň čas na iné veci. Škola mi končí v Auguste a ja by som rada ešte raz vyskúšala život v Škótsku. Ja viem, že je to paradox, boli časy keď som vedela že v Škótsku zostať nechcem a teraz, keď som doma, ma to tam ťahá. Brexit spolu s Covidom to značne komplikujú, ale na druhej strane si hovorím, že zas to nie je na konci sveta. Koniec-koncov, išla som do UK lebo som chcela jedného dňa pracovať vo filmovom priemysle priamo tam. Tak som sa rozhodla, že to ešte skúsim. Vo voľnom čase si prerábam CVčko (nie že by nejako kypelo obsahom) a robím na svojom portfóliu. Prihlásila som sa na pár miest tak uvidíme. Ak by sa dalo, rada by som sa tam ešte vrátila, možno v septembri. A rozhodne si chcem jedného dňa spraviť roadtrip po Škótsku. Zoznam miest, ktoré tam chcem vidieť je obrovský a počas školy sa mi to akosi nepodarilo. Takže keď už pre nič iné, toto je veľký dôvod na návrat.

Som si istá, že ste zvedaví ako sa mi darilo/darí, s mojim povestným behaním. Nuž musím povedať, že sa mi podaril životný rekord a behala som cca štyri mesiace. Ako neskúseného bežca ma zima klasicky odrovnala :D ale teraz na jar mám v pláne trochu si pobehnúť. Naozaj to človeku prečistí hlavu.  

Mimo iného sa zabávam maľovaním, veľa pečiem, takže bežecké topánky už stepujú na chodbe :D no a taká novinka o ktorej už možno niektorí viete, založila som si YT kanál. Pre mňa je to ešte väčšie prekvapenie ako pre vás, verte mi. Je to zvláštny koníček pretože stále mám omnoho lepší pocit keď píšem, alebo keď som za kamerou, než pred ňou. Úprimne, predstava, že si kedykoľvek ktokoľvek môže tie videá pustiť ma riadne desí. Jeden z dôvodov prečo som s tým začala je ten, že ma chytilo robiť videá, ale hlavne ma neskutočne vytáčal fakt, že po štyroch rokoch na filmárčine neviem zostrihať jednoduché video. Nie, naozaj som to nevedela. (Dôvod zistíte, keď si pustíte prvé video ktoré som tam dala :P) Mám predtým veľký rešpekt a stále sú dni keď si poviem, že by som sa na to mala vykašlať, lebo kto by sa na to díval. Na druhej strane presne také isté pocity som mávala aj s týmto blogom. A v podstate so všetkým kreatívnym, čo som kedy začala robiť. Lenže keby som sa na to všetko naozaj vykašlala v ten prvý moment, nepísala by som ani tento článok, ani diplomovku ani nič... Takže sa do toho púšťam každý týždeň, učím sa strihať videá a rozprávam sa s objektívom akoby to bola osoba.... čo je na tom celom najviac choré. Ale baví ma to. Čiže áno, chvíľa na ktorú všetci tak veľmi čakáte, link je TU. Rozprávam tam (aha áno, po anglicky) najmä o knižkách, z času na čas pár slov k filmu a chystám sa tam začať aj taký mini vlog o písaní knihy. Som z toho dosť nervózna, nikdy som nič také nerobila, ale tak... všetko je raz prvýkrát :D Stále sa učím a zvykám si, ale snáď sa vám to bude páčiť.

Myslím, že to sú asi také najpodstatnejšie veci, ktoré som chcela zdieľať, počínajúc najdôležitejšou novinkou o štvormesačnom behu. :) Ako som spomínala, momentálne som v BA a keďže sa môj spolubývajúci tak isto sťahuje zo Škótska, nechala som si poslať moje veci na SR. Čo bolo dobrodružstvo samé o sebe, lebo Brexit a Covid robia všetko tak nádherne komplikované. O šialenom balení na diaľku cez zoom veľa písať nebudem, asi si viete predstaviť tú radosť keď vám gaťky balí niekto iný, ale zvládli sme to skvele. Ale ak by niekoho z vás čakalo niečo podobné, tak pokojne napíšte, rada sa podelím o nejaké tips and tricks. Moje veci by mali byť na ceste o pár dní tak držte palce. Už sa teším keď to zas celé budem musieť prevážať naspäť. :D

Takže nateraz asi tak moji milí. Mesiace prešli veľmi rýchlo, zabávam sa ako sa dá. Myslím, že aj teraz si uvedomujem viac ako kedykoľvek predtým, že zmeny mi nerobia príliš dobre. Čo asi nie je najlepšia vec ktorú si 24-ročný človek môže povedať, takže sa snažím pomaly si na to zvykať. Inak to asi nepôjde. Občas treba začínať odznova, hoci aj niekoľkokrát v priebehu jedného mesiaca. Ale aj to je v poriadku. Ako som povedala, lepší sa to.

Dúfam, že sa všetci máte dobre a ak budete mať chuť na kávu alebo čaj, vyzerá to, že už to nie je nedosiahnuteľná fantázia, tak môžeme niekam vybehnúť. :) Medzitým, ak by som vám veľmi chýbala nájdete ma tu, alebo na novom kanáliku :)

Papiky :*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára