pondelok 2. augusta 2021

Nové začiatky pokračujú

 A je tu august. Čas, kedy sa mi skončilo jedno dobrodružstvo a o chvíľu (snáď) začne nové.

Vitajte späť :) Ak by vás náhodou zaujímalo, ako zhruba vyzerá moja práca v tomto online priestore (rozumej, na tomto blogu), predbežne tak, že niekoľko dní (no dobre, väčšinou týždňov) si hovorím, že by som chcela niečo nové napísať. V hlave sa mi spriadajú myšlienky, snažím sa zrekapitulovať, čo sa vlastne za to pol storočie od posledného článku udialo, následne skončím na blogu kde si ten posledný príspevok prečítam na oživenie pamäti a keď si konečne sadnem za počítač, väčšinou zistím, že mám dysgrafiu. Ani si neviete predstaviť, koľkokrát som musela prepisovať slovíčka len v tomto prvom odstavci, lebo písmenká si tancujú ako sa im zachce. Neviem prečo, ale možno mi tým dáva mozog najavo, že je na čase trošku skľudniť jeho činnosť a ja že DOBRE. Takže dnešok je deň kedy (ak môj krvný tlak nevyhupne na nebezpečné maximum z tohto dys-písania) budem trošku relaxovať a popri tom vám poviem, čo je nové. Lebo nech si tie písmenká tancujú akokoľvek, vždy ma baví ťukať ich na papier.

Takže, od druhej polovice mája, (uhádli ste, čas od posledného článku) sa mi podarilo zopár zaujímavých vecí. Stihla som byť na antibiotikách po asi dvoch rokoch, dostať včeličku do ramena, natočiť desať videí, spraviť si na záhrade Jane Austen piknik a prežiť inváziu mravcov, byť na krásnej svadbe, mať stretávku zo strednej po PIATICH rokoch (?!), rozposlať desiatky životopisov, konečne dostať svoje zvyšné veci z UK len preto aby som si mohla o mesiac kúpiť letenku naspäť, vybaviť si nový OP, upiecť banánový chleba asi 8 krát, prvýkrát v živote sa zaregistrovať na Netflixe, no a aby som nezabudla na taký detail, dokončiť školu a tým pádom aj knihu...

Hm... tak kde teda začnem? Asi školou. Dnes je totižto deň kedy je potrebné oficiálne odovzdať moju diplomovú prácu. V mojom prípade novelu a 5000 slovnú kontextualizáciu. A ja s veľkou radosťou oznamujem, že sa mi to podarilo odoslať už včera, takže hurá, hurá! Ešte mi asi úplne nedochádza, že pokiaľ sa nerozhodnem pre PhD. (na ktorý má moja profesorka nenápadne nahovára), tak to bola zrejme moja posledná “školská“ činnosť. Je to bizarný pocit, ale zároveň sa z toho veľmi teším. Čo sa týka mojej knižky, áno, v podstate je hotová, ale ja by som na nej chcela pracovať aj naďalej, keďže som na jej napísanie mala iba dva mesiace a verím, že kvalita tomu trošku odpovedá. Čo nie je samozrejme zlé, nikdy by som si nemyslela, že napíšem 140 stranovú knihu za dva mesiace, ale predsa len to chce trošku poupravovať. Ale dúfam, že jedného dňa by sa to mohlo dostať aj do hmotného priestoru a nebyť len v mojom pc, ako väčšina mojich doterajších prác. Každopádne mám z toho veľkú radosť :)

Čo sa týka mojich plánov po škole, už som spomenula, že mám kúpenú letenku. Na koniec augusta. Veľmi sa teším, ale zároveň sa začínam trochu báť :D Ísť do Škótska počas Covid-u a Brexit-u ma veľmi neteší. Druhá vec je, že hoci som poslala vcelku dosť životopisov, zatiaľ len čakám... a čakám...a čakám. No a tretia vec je, že zatiaľ nemám vymyslené nejaké oficiálne bývanie, nakoľko, keďže si stále hľadám prácu po rôznych mestách, nemá ešte veľmi zmysel niečo si hľadať. Takže nateraz som dohodnutá s kamarátom u ktorého som bývala predtým (na ktorého sa veľmi teším, pretože mi udržal pri živote moju palmu, vidíš oplatilo sa, teraz si slávny :P) ale keďže aj on bude čoskoro “baliť švestky“ ako sa hovorí, pokiaľ si dovtedy niečo nenájdem, presuniem sa k mojej milej ex-spolubývajúcej Riine. Nie, toto absolútne nie je môj štýl “nažívania“ ako iste viete, keďže Beki má rada všetko do bodky naplánované a zaistené a nemať veci premyslené a improvizovať ma vždy vcelku dosť desilo. Ale tentokrát som z toho tak zvláštne nadšená. Ako som písala v minulom článku, dejú sa zmeny. Zmeny na ktoré si postupne zvykám (aj keď už nejaký čas, ale predsa) a teraz prišli zas nové... a prichádzať budú aj naďalej, tak sa snažím trošku sa v tom zorientovať. Od rána mi pípajú emaily (došlo mi ich asi 17!!! a to nepreháňam) a ide ma vždy šľak trafiť, lebo som prihlásená na rôzne job offer newsletters takže mi furt niečo pípa a zakaždým dúfam, že to bude jedna z robôt na ktoré som sa už prihlásila, ale ako hovorím, čakám :D

No a medzičasom trošku stresujem za moju cestu, nakoľko všetky tie potvrdenia, doklady, papierovačky a povolenia, ktoré treba vybaviť mi trochu robia šalát v hlave ale verím, že všetko dobre dopadne. Momentálne kujem plány ako dostať ďalšiu dávku, keďže vychádza to žiaľ tak, že na to aby som mala 14 dní pred cestou a teda bola plne zaočkovaná, ju potrebujem dostať tak deň-dva pred uplynutím 28 dní, teda od podania prvej dávky. V opačnom prípade budem musieť skúsiť posunúť let, alebo si odsedieť 10 dní v karanténe a platiť 170 euríčok za testy. Takže asi tak, s mojim názorom na vakcináciu vás zaťažovať nebudem, nie, nie som nadšená z napichávania si ruky ale čo už...

Pred očkovaním. 
Keď sa tváriš že svet gombička, ale vlastne nie... :D

A samozrejme, keď človek plánuje takúto cestu, treba si byť istý, že doklady sú v poriadku.  Takže dovoľte mi pobaviť vás historkou o tom, ako to vyzerá, keď si Beki vybavuje nový občiansky preukaz. V prvom rade jedna nenahraditeľná rada do života, pokiaľ si plánujete vybavovať doklady, ZAREGISTRUJTE sa vopred a počkajte si na termín, pretože pokiaľ prídete na políciu, väčšinou je pred vami tak 19 ľudí. Takže som sa zaregistrovala, a keď prišiel deň D, vybrala som sa na políciu. To podstatné je, že polícia na ktorej som to vybavovala má veľmi nevýhodnú polohu vzhľadom na to, kde bývam. Buď by som mohla ísť dvoma autobusmi, lenže každý z nich chodí len v 20min intervaloch alebo ísť električkou, ale keďže nebývam blízko električiek, len dostať sa k nim by mi zabralo vlastne polovicu cesty. Alebo je tretia možnosť, ísť pešo. A samozrejme, ako skúsený dobrodruh som sa rozhodla pre túto možnosť. Však je to LEN polhodina chôdze. Hm...áno, ale Bridget Beki Jones pozabudla na fakt, že bola objednaná na jednu hodinu poobede, počas júlového dňa – uprostred leta! Kedy teplota dosiahla cca 37 stupňov a počas celej cesty nebolo veľa tieňa v ktorom by sa dalo schovať. Ale veď NEVADÍ, Beki ide. Zvládla to za rekordných 28 minút a polovicu podcastu, a keď došla na miesto, dobehla ju technika. Ako vždy. Posledné roky má každá stanica úžasný automat, ktorý vám vytlačí lístok a oznámi vám poradie v ktorom idete. V prípade, že ste registrovaný, by to malo urýchliť celý proces. Ale keďže ja nerada chodím neskoro, plus som si nebola istá koľko tá cesta potrvá, na miesto som došla cca 15min pred termínom. Čo by nebol problém, pokiaľ by sa automat nerozhodol vydávať lístky tak 10min pred časom, na ktorý ste objednaní. A tak som si tam počkala, úžasná bratislavská policajná stanica, drevené okná pootvárané dokorán vytvárajú prievan, že by vás vyfúklo von, ale keď sa postavíte do rohu, vzduch stojí a nedá sa dýchať a tak sa postavíte k jedinému ventilátoru v miestnosti, lebo veď na čo klíma. Úprimne, klobúk dole pred ľuďmi  ktorí tam denne sedia v tomto teple. Konečne som došla na rad, mala som “šťastie“ na pani ktorú to teplo už asi tiež dožralo...ale dobre, nedivím sa. Po stručnej a nepríjemnej konverzácií ma poslala k okienku kde ma mali fotiť. Ujo čo stláčal spúšť zjavne nemal náladu na moje vtipy o väzenskej fotke (ako na každom OP), ale veď dobre, bolo teplo. Čerešnička na torte bola, keď som si všimla, že nad jeho okienkom visí zrkadlo. Trochu som sa potešila, (lebo ten bazénik potu v ktorom som sa kúpala ma trochu znervózňoval), len na to aby som dostala mini infarkt len čo som sa v tom zrkadle zbadala. Asi som už spomínala, že bolo teplo v ten deň. Slniečko svietilo a hoci ja ľúbim slnko povedala som si, že treba chrániť pokožku a tak som sa natrela opaľovacím krémom...aj na tvári... No a keďže bolo teplo, dusno, mala som za sebou 28 minútovú prechádzku po Sahare a ešte si 15min počkala v neklimatizovanej stanici LEBO VEĎ DOCHVÍLNOSŤ, moja tvárička mi to oplatila, a okrem červene ktorú by mi mohli závidieť aj paradajky, sa mi na tvári ešte aj zgrcol krém a vytvoril malé žlté guličky, ktoré vyzerali akoby ma požierala kyselina.... Dívam sa, dívam na ten odraz, najprv panika ale veď od čoho máme rúško. Takže som schytila to moje (BIELE) a pekne som si do toho utrela moje kyselinové líčka. Chlapík mi spravil tri fotky, áno jedna horšia ako druhá a keď som si napokon jednu vybrala, jediné čo povedal bolo: “Určite?“  Takže predpokladám, že sa páčila aj jemu. No a aby som vás ušetrila napätia, svoj nový OP som dostala, aj keď cesta poň bola zážitok, lebo Beki si povedala že vybabre so systémom a keďže bolo opäť teplo ako na Sahare rozhodla sa použiť MHD. Podrobne som si naplánovala cestu tak, aby som stihla tie úžasné 20minútové intervaly a všetko by išlo ako po masle, keby som na prvý autobus nenastúpila na ZLÚ STRANU!!!! Takže áno, išla som autobusom, nie, neušetrila som si chôdzu, pretože ten kúsok čo som mohla ušetriť som si aj tak musela prejsť keď som sa vracala na správnu zastávku.... Amen, toť koniec príbehu. Ale občiansky už mám, takže som pripravená na cestu.

Takže asi tak...pevne verím, že vám tieto moje šikovné situácie chýbali :D Môj momentálny plán je taký, že pokým príde deň môjho odchodu by som sa ešte rada videla s kým sa dá, takže pokiaľ máte niekto čas a záujem, rada vás uvidím. Do toho musím ale ešte vyšpekulovať ako funguje celá byrokracia ohľadom daní, úradu práce a čo robiť keď odchádzam do zahraničia, kde a ako to platiť a registrovať sa, takže ak viete o niekom, kto mi vie dať tie info budem veľmi (VEĽMI) vďačná.

No a medzičasom sa zabávam so svojim malým YouTube kanálikom. Veľmi ma to chytilo a som za taký “oddych a rozptýlenie“ veľmi vďačná. Na vlastné počudovanie musím povedať, že sa to tam trošku rozrastá a veľmi ma to teší. Takže pokiaľ by ste chceli trochu poklábosiť o knižkách, alebo filmoch, budem rada ak sa tam zastavíte, (link je TU a môžete si tam pozrieť spomínanú mravčiu inváziu) alebo potom môžeme ísť na tú kávu a klábosiť o čomkoľvek :)

Zatiaľ asi toľko moji milí. Ďakujem, že ste to dočítali až sem a priebežne vás budem informovať ako sa mi darí. Pred dvoma dňami som poslala v hodine dvanástej CV na druhú sériu Good Omens, takže držte palce. Som realista :D ale predsa. Zatiaľ sa majte pekne. Papikýýý :*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára