pondelok 12. septembra 2016

Prvé dojmy

Nechce sa mi veriť, že je to takmer  týždeň, odkedy som sem prišla. Pokúsim sa zhrnúť pár prvých dojmov a myšlienok, ktoré sa mi prehnali hlavou počas týchto prvých dní. I keď to bude asi trochu ťažké, lebo dni tu plynú akosi čudne. Možno je to aj tým, že je tu posun o jednu hodinu (ako som zistila, aj to spraví veľa), lebo už po troch dňoch som mala pocit, akoby som tu bola mesiac. Nevadí, vyskúšam....




Nedeľa – deň, kedy sa to začalo

V to ráno som sa rozlúčila s mojom maminkou a sestrou a spolu s tatinom sme sa dopravili na letisko. Išli sme dvaja, lebo skutočne si neviem predstaviť, akoby som zvládla cestovať lietadlom, autobusom a následne dvoma vlakmi, s takmer 40 kilami batožiny... Cesta prebehla celkom v poriadku, i keď pri občasných turbulenciách som mala pocit, že vytrhnem operadlo na ruky. ( Úprimne dúfam, že si na lietanie zvyknem, lebo zatiaľ z toho veľmi nadšená nie som). Na letisku sme ešte nejaký čas rozjímali, ako dostať predplatené lístky na vlak z automatu, ale našťastie nám poradil jeden veľmi milý pán a lístky sme nakoniec získali. Po ceste do Edinburghu sa mi dokonca podarilo stretnúť kamaráta z Bratislavy, ktorý tiež nastupoval do školy (pozdravujem J). Na miesto určenia sme dorazili niečo po pol šiestej večer a dostala som kľúče od izby. Milé bolo, že na stole sa nachádzal balíček prvej pomoci, kde sa okrem sáčkovej polievky, a zaváraninového pohára so štipľavými cibuľkami (?), nachádzala aj simkarta do telefónu.
Deň sa skončil rozlúčkou a následne prebdenou nocou :)

Pondelok – deň, kedy som bola prvýkrát v škole

A bola som naozaj nadšená. Mali sme zhruba štvorhodinovú prednášku o tom, čo nás čaká, najmä o zložení predmetov, z ktorej som bola totálne hotová! Tak isto som bola (a ešte stále som a asi dlho budem) veľmi príjemne prekvapená, akí milí a nápomocní ľudia tu sú. Nie len medzi profesormi (kt. máme oslovovať krstnými menami), ale aj ostatní zamestnanci školy, starší študenti, či ľudia v meste. Trochu sme sa spoznali s ostatnými študentami a je to naozaj pestré. Medzi spolužiačkami mám Talianku, Nemku, Bulharku, Španielku a vedľa mňa v izbe býva Fínka :)

Utorok – deň, ktorý mám trochu zahmlený, ale pravdepodobne som bola na prechádzke okolia  :D

Streda – deň, v Paisley

Paisley je mesto asi hodinu odtiaľto a je jedno zo štyroch, v ktorom má univerzita svoj campus. V stredu sa tam organizoval “uvítací deň“ pre nových študentov. Starší študenti rozprávali o jednotlivých krúžkoch a mimoškolských aktivitách, bolo tam maľovanie na tvár (čo Beki musela ihneď vyskúšať), a všetko bolo zadarmo. Od jedla, cez poháre s logom školy, až po vyskúšanie si rôznych aktivít... Pred odchodom som ešte s pár novými kamarátkami navštívila a pofotila mesto a o štvrtej nás autobus odviezol spať na campus.

Štvrtok – deň, kedy som prvýkrát zistila, čo znamená nerozumieť škótskemu prízvuku

Veru tak. Je pre mňa omnoho ľahšie rozumieť zahraničným študentom, než tým „domácim“. Príkladom toho je môj spolubývajúci z Glasgow, ktorý, keď na mňa rozpráva, musí mi vetu opakovať aj štyrikrát. Včera mi dokonca hláskoval vetu po slovách a dnes na mňa pre istotu už nehovoril vôbec. Len sa na seba usmievame a uhýbame si pri varení v kuchyni.  Čo je ale horšie, ten prvýkrát som nerozumela jednému profesorovi na prednáške, ktorý ma ale pravdepodobne nebude učiť. (Chvalabohu). Sedela som tam, počúvala ho ako dve hodiny rozpráva a zachytila som asi každé tretie slovo vo vete. Podstatné som ale rozumela – vravel niečo o knižnici a tak som tam pre istotu po prednáške zašla a nechala si to vysvetliť od milej pani knihovníčky ešte raz :D.

Piatok – deň, kedy som prvýkrát okúsila pravé škótske počasie

Odkedy som prišla nádherne svietilo slnko a bolo pomerne teplo (15 stupňov!). V tento deň som sa ale zobudila do upršaného rána. Pršalo celý deň až na malé výnimky, kedy pršalo ešte viac, alebo v tom lepšom prípade, o niečo menej.
V piatok som nemala školu. Napriek tomu som tam ale šla (spokojne som vytiahla dáždnik, no behom prvých dvoch minút mi ho zlomil vietor a tak som ho poslušne zložila a išla do školy v tom lejaku, s dáždnikom v ruke)  a konečne si vybavila študentskú kartičku, bez ktorej sa prakticky ani nepohnem. Vďaka nej mám prístup do knižnice, učební, na skúšky a v neposlednom rade aj do fitka :P. Po obede som sa vybrala s mojou novou kamarátkou z Fínska na nákupy. Jeden by si myslel, že keď mám 10 min od campusu nákupné centrum, bude sa môcť vyžívať v nákupe handier. Ale kdeže... Pekne do Lidla a kúpiť toaleťák. Prvé dni, keď človek začne žiť sám sú veľmi zaujímavé. Zistíte, že veci, ktoré vám prišli ako samozrejmosť, si musíte zaobstarať sami. A vlastne si ani neuvedomíte čo všetko potrebujete až do chvíle, kedy to akútne nepotrebujete. Ako napríklad niečo, do čoho by ste utreli riady. Alebo samotné riady. Keď sa mi konečne podaril prvý obed – predvarené tortelliny, časť z nich mi ostala a nemala som dózu, do ktorej by som to dala. A tak som to nechala v miske a šupla do chladničky. Ale čo čerte nechcel, večer som bola zas hladná a keďže v miske boli tortelliny, musela som si müsli vysypať na veľký plytký tanier....

Sobota – deň, kedy som uvarila svoju prvú polievku v živote!

A neumrela som, takže som na seba naozaj hrdá. I keď zásmažka mala takú čudnú konzistenciu, a zelenina bola mrazená... vrátane kukurice. (Prvýkrát som mala kukuricu v polievke). Som veľmi zvedavá na svoje ďalšie kulinárske pokusy.

A tak isto by sa sobota dala označiť za deň, kedy som spojazdnila tento blog :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára